جبران خسارت افزایش قیمت‌ها یک شبه امکان ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس جبران خسارت افزایش قیمت‌ها یک شبه امکان ندارد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید دولت با پذیرش اشتباه خود در مدیریت بازار ارز می‌تواند آرامش نسبی به بازار برگرداند. به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی عملکرد اقتصادی دولت را به مناسبت هفته دولت بررسی کرد […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

جبران خسارت افزایش قیمت‌ها یک شبه امکان ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید دولت با پذیرش اشتباه خود در مدیریت بازار ارز می‌تواند آرامش نسبی به بازار برگرداند.

به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی عملکرد اقتصادی دولت را به مناسبت هفته دولت بررسی کرد و گفت: عملکردهای عمرانی با توجه به شرایط کشور قابل قبول است، اما در مباحث دیگر اقتصادی اقدامات را مثبت نمی‌دانیم چرا که آثار آن در زندگی مردم مشهود نیست و آنها نگران معشیت خود هستند.

دولت تعامل اقتصادی را به تعامل سیاسی گره زده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که دولت بدشانسی آورده است، ادامه داد: تمام تلاش دولت این بود که تعامل اقتصادی را از راه تعامل سیاسی ایجاد کند، اما شرایطی به وجود آمد که چنین ایده‌ای قابل اجرا نشد، از ابتدا هم با توجه به دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران قابل پیش‌بینی بود که به تعامل سیاسی نمی‌توان اتکا کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان این‌که دشمنی‌ها ربطی به اوباما، ترامپ و برجام ندارد، اظهارداشت: دولت در ۴ساله اول به خوبی توانست تورم را مدیریت و به رفع بیکاری نظم قابل توجهی بدهد، اما در دوره دوم با نوسانات شدید ارزی افزایش وحشتناک قیمت‌ها رقم خود که قابل جبران نیست.

وی با تأکید بر این‌که جبران خسارت افزایش قیمت‌ها یک شبه امکان ندارد، بیان‌داشت: سال‌ها باید تلاش کرد که بتوان آثار نوسانات ارزی را جبران کرد و به شرایط قبل برگردیم، اگر دولت اجازه می‌داد افزایش قیمت ارز به روال طبیعی صورت گیرد قیمت‌ها یک مرتبه مانند فنر جهش پیدا نمی‌کرد.

لاهوتی در ادامه با بیان این‌که در همه دولت‌ها قیمت ارز ۳ برابر شده است، بیان‌داشت: با این وجود انتظار می‌رفت که دولت نقدینگی سرگردان را مدیریت می‌کرد تا به سمت ارز حرکت نکند، دولت اشتباه دیگری در حوزه ارز داشت و تلاش کرد نیاز ارزی همه را تأمین کند در حالی‌که تنها باید ارز کالاهای اساسی را تأمین می‌کرد.

دولت به اشتباه خود پی برده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بسته ارزی جدید، اظهارداشت: دولت به اشتباه ارزی خود پی برده است و به این سمت حرکت کرده که ارز کالای اساسی را تأمین کند و بازار را به سمت تعادل عرضه و تقاضا سوق داده است، بنابراین با رفع اشتباهات ارزی دولت می‌تواند آرامش نسبی به فضای اقتصادی بیاورد.