حفظ بهداشت دهان به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

حفظ بهداشت دهان به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند مسواک زدن مرتب دندان‌ها و حفظ بهداشت خوب دهان می‌تواند عامل اصلی در پیشگیری از ریسک ابتلا به سرطان باشد. به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند و مؤسسه کارولینسکا سوئد در یک مطالعه به وجود نشانگرهای یک باکتر خاص در تومورهای دستگاه گوارش پی […]

حفظ بهداشت دهان به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

مسواک زدن مرتب دندان‌ها و حفظ بهداشت خوب دهان می‌تواند عامل اصلی در پیشگیری از ریسک ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند و مؤسسه کارولینسکا سوئد در یک مطالعه به وجود نشانگرهای یک باکتر خاص در تومورهای دستگاه گوارش پی بردند. این باکتری خاص موجب بروز مشکل پریودنتیت، التهاب بافت پیرامونی لثه‌ها شده و با سرطان دهان مرتبط است.

وجود این باکتری در دستگاه گوارش، محققان را به این نتیجه رساند که این باکتری با سرطان پانکراس (لوزالمعده) و سایر انواع سرطان‌ها هم مرتبط است.

 محققان عنوان می‌کنند این حقیقت که باکتری‌های یافت شده در دهان می‌توانند موجب سرطان در هر جایی از بدن شوند به قدرکافی ما را به انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با پریودنتیت ترغیب می‌نماید.

محققان توصیه می‌کنند روزی دو بار دندان‌هایتان را مسواک کنید و همچنین از دهان شویه استفاده نمایید چراکه حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها به حفظ سلامت دهان منجر می‌شود بلکه بدن سالم تری هم خواهید داشت.