شرایط حاکم بر کشور‌، ناشی از سهل‌انگاری مسؤولان است

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت ایران‌ شرایط حاکم بر کشور‌، ناشی از سهل‌انگاری مسؤولان است رییس خانه صنعت، معدن‌ و تجارت ایران گفت: شرایط حاکم بر کشور‌، ناشی از بی‌تدبیری و سهل‌انگاری مسؤولان است. در واقع هنوز تحریم‌های جدید بر اقتصاد ما تأثیر نگذاشته است که وضعیت کنونی را ناشی از آن بدانیم. سید‌عبدالوهاب […]

رییس خانه صنعت، معدن ‌و تجارت ایران‌

شرایط حاکم بر کشور‌، ناشی از سهل‌انگاری مسؤولان است

رییس خانه صنعت، معدن‌ و تجارت ایران گفت: شرایط حاکم بر کشور‌، ناشی از بی‌تدبیری و سهل‌انگاری مسؤولان است. در واقع هنوز تحریم‌های جدید بر اقتصاد ما تأثیر نگذاشته است که وضعیت کنونی را ناشی از آن بدانیم.

سید‌عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره انتقادات مطرح شده در کارگروه اشتغال استان اصفهان گفت: گلایه ما از سیاست‌های حاکم بر سازمان تأمین اجتماعی است و انتقاد به معنای چشم پوشیدن بر زحمات مدیران این سازمان در استان اصفهان نیست.

وی افزود: برای بهبود اوضاع ما نیاز به پیشرفت داریم، اما مسأله مهم در این راه این است که متوجه اولویت‌های علم و قدرت باشیم، از دیدگاه ما مهم‌ترین خطای راهبردی از کارافتادگی سیستمی است. از کار افتادگی سیستم می‌تواند لطمات زیادی به ما بزند و از گذشته تا‌کنون نیز این‌گونه بوده است، اما هر قدر به زمان کنونی نزدیک می‌شویم ابعاد این کار افتادگی سیستمی بیش‌تر هویدا می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه‌داد: فعالان اقتصادی دیگر به شوک‌های اقتصادی عادت کرده‌اند اما متأسفانه دولت هنوز از این وضعیت و این اتفاقات درس نگرفته است و این نکته را یادآور می‌شوم که در حال حاضر فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هیچ مشارکتی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.

وی افزود: کارگران که بخشی از خانواده کارفرمایان هستند به سختی معیشت خود را تأمین می‌کنند، در برخی موارد حقوق اندک آنان ماه‌ها به تعویق افتاده اما همچنان مجاهدانه به‌کار شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهند و باید برای آنان و همچنین کشاورزان اصفهانی که این روز‌ها به شدت در مضیقه مالی هستند، چاره‌اندیشی شود.

سهل‌آبادی در پایان سخنان خود گفت: با همه این احوال‌، فعالان اقتصادی‌، کشور را در بن‌بست نمی‌بینند و معتقدند در صورت اصلاح روش‌ها و به‌کارگیری توان بخش خصوصی می‌توان از بحران فعلی عبور کرد.