بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز سبب افزایش پرخاشگری می‌شوند

بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز سبب افزایش پرخاشگری می‌شوند براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله «PNAS»، نوجوانانی که بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز انجام می‌دهند در طول زمان افزایش پرخاشگری فیزیکی در آنها دیده می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، اگرچه بیش‌تر پژوهشگران در مورد این موضوع که بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز پرخاشگری فیزیکی را […]

بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز سبب افزایش پرخاشگری می‌شوند

براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله «PNAS»، نوجوانانی که بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز انجام می‌دهند در طول زمان افزایش پرخاشگری فیزیکی در آنها دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، اگرچه بیش‌تر پژوهشگران در مورد این موضوع که بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز پرخاشگری فیزیکی را افزایش می‌دهند، موافق هستند، اما همچنان برخی مخالف این موضوع هستند.

این مطالعات همه به بررسی این‌که بازی ویدیویی خشونت‌آمیز چه میزان سبب ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان می‌شود، پرداخته بودند.

پژوهشگران دانشگاه دارتموث با مطالعه و تحلیل داده‌های مطالعات پیشین دریافتند که انجام بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز قطعاً افزایش رفتارهای پرخاشگرانه فیزیکی را به همراه دارد.

علاوه بر ارایه شواهدی مبنی بر این‌که بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز با افزایش رفتارهای پرخاشگرانه فیزیکی در طول زمان همراه است، این مطالعه همچنین نشان داد که این اثر برای برخی گروه‌ها متفاوت است، برای مثال بیش‌ترین اثر این بازی‌‌ها بر روی شرکت‌کنندگان سفید پوست مشاهده شد اما این تأثیر برای افراد آسیایی کم‌تر بود و این در حالی است که این بازی‌‌ها هیچ‌گونه تأثیری بر روی افراد هیسپانیک(صفتی است که به مردم اسپانیایی‌زبان یا پرتغالی‌زبان به ویژه در آمریکای لاتین اطلاق می‌شود) ندارد.