عضو کمیسیون عمران مجلس ساخت سالیانه هزار کیلومتر خط آهن تکلیف شده است عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی گفت: برای دستیابی به چشمانداز توسعه شبکه ریلی تا سال ۱۴۰۴، سالیانه باید یکهزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ساخته شود. به گزارش ایرنا، مهردادلاهوتی افزود: اکنون طول شبکه ریلی کشور با احتساب خطوط در دست ساخت، به […]
عضو کمیسیون عمران مجلس
ساخت سالیانه هزار کیلومتر خط آهن تکلیف شده است
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی گفت: برای دستیابی به چشمانداز توسعه شبکه ریلی تا سال ۱۴۰۴، سالیانه باید یکهزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ساخته شود.
به گزارش ایرنا، مهردادلاهوتی افزود: اکنون طول شبکه ریلی کشور با احتساب خطوط در دست ساخت، به حدود ۱۳ هزار کیلومتر رسیده است؛ در حالیکه تا ۱۴۰۴ باید طول خطوط ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر برسد.
لاهوتی بیانکرد: متوسط ساخت راهآهن در چند سال گذشته، سالیانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بوده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلسشورایاسلامی گفت: استفاده از فرصتهای سرمایهگذاری در شبکه ریلی کشور به ویژه در زیرساختها با استفاده از سرمایههای بخش خصوصی داخلی و خارجی یکی از اولویتهاست و باید از بسترهای قانونی برای فرصتهای سرمایهگذاری در بودجه امسال برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور استفاده شود.
به گفته وی، مجلس در بودجه امسال به دولت اجازه داده است معادل ۷ میلیارد دلار از فاینانس داخلی و خارجی برای سرمایهگذاری در پروژههای ملی استفاده کند.
وی با بیان اینکه برای انجام هر گونه سرمایهگذاری در بخشهای مختلف عمرانی و زیرساختهای حمل و نقل آورده دولت حدود ۱۵درصد است، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی با موافقت رهبر معظم انقلاب مقرر شده است این ۱۵ درصد آورده از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.
لاهوتی ادامهداد: بنابراین دست دولت باز است تا با استفاده از این بستر قانونی تا ۱۰ میلیارد دلار برای انجام پروژههای عمرانی و حوزههای مختلف صنعت حمل و نقل از سرمایهگذاری داخلی و خارجی استفاده کند.
وی یادآوری کرد: کمبود منابع مالی برای انجام پروژههای عمرانی، همواره یکی از مشکلات اساسی کشور بوده است و باید نقدینگی جامعه به سوی تکمیل زیرساختها و پروژههایی که تأمینکننده رفاه مردم است، هدایت شود.
در قانون برنامه ششم توسعه تأکید شده است برای تقویت اقتصاد حمل و نقل ریلی و ترغیب سرمایهگذاری بخش غیردولتی در این زمینه، «سرمایهگذاری بخش غیردولتی در ساخت و بهرهبرداری از حمل ونقل ریلی درونشهری و برونشهری، همانند سرمایهگذاری در مناطق کمتر توسعهیافته تلقی شده و مشمول قوانین و مقررات مرتبط با سرمایهگذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شود.
همچنین مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر معافیتهای مشمول بند ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه میشود.
همچنین در بند الحاقی آمده: وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومهای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومهای و ساخت خطوط مستقل حومهای در زیرمجموعه شرکت راهآهن جمهوریاسلامیایران تشکیل دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.