واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت هستند

رییس سازمان صمت استان آذربایجان‌شرقی واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت هستند   رییس سازمان صنعت معدن ‌و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: نظارت بر بازار و عملکرد صنوف مشمول قوانین صنفی، با استفاده از اتاق‌های اصناف بیش‌تر می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف ایران حسین‌نجاتی از اتاق […]

رییس سازمان صمت استان آذربایجان‌شرقی

واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت هستند  

رییس سازمان صنعت معدن ‌و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: نظارت بر بازار و عملکرد صنوف مشمول قوانین صنفی، با استفاده از اتاق‌های اصناف بیش‌تر می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف ایران حسین‌نجاتی از اتاق اصناف تبریز خواست تا زمینه فعال‌تر شدن واحد بازرسی و نظارت این اتاق را با بهره‌گیری از توان اتحادیه‌های صنفی فراهم کند.

وی ادامه‌داد: بهترین مرجع برای بررسی شکایات مربوط به بازار و اتحادیه، واحدهای بازرسی اتاق اصناف یا خود اتحادیه‌ها هستند و وجود بازرسان فعال دارای اطلاعات کامل و آشنا به قوانین در اتاق اصناف تبریز ظرفیت بزرگی برای نظارت بر بازار محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت معدن ‌و تجارت استان اضافه‌کرد: همزمان بازرسان معاونت و بازرسی سازمان نیز بر صنایع و کارخانه‌های تولیدی تمرکز خواهند داشت‌ و بدین‌ترتیب امر نظارت بر قیمت‌ها در چرخه تولید تا مصرف به‌ نحو مطلوب انجام خواهد شد.

نجاتی انجام بازرسی‌های دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده از صنوف مختلف با محوریت واحدهای صنفی مرتبط با معیشت مردم طبق قانون نظام صنفی و رسیدگی به شکایات مردمی اعم از حقیقی ‌و حقوقی را دو وظیفه مهم واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف برشمرد.

وی برگزاری جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی با حضور رؤسای اتحادیه‌های صنفی یاد شده و نقش بازرسان اتحادیه و تبیین ضوابط صنفی از قبیل رعایت قیمت مصوب، نصب برچسب قیمت‌، عدم فروش کالای قاچاق و داشتن پروانه کسب را خواستار شد.

رییس سازمان صنعت معدن‌ و تجارت استان گفت‌: واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت هستند و اولین گام برای مدیریت قیمت‌ها در بازار نیز از واحدهای تولیدی و سپس توزیعی عمده و خرده‌فروشی شروع شود .