برون‌سپاری ارزی به سود صادرکنندگان نیست

رییس اتاق بازرگانی اهواز برون‌سپاری ارزی به سود صادرکنندگان نیست رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی اهواز با بیان این‌که برخی از تصمیمات و بخشنامه‌ها به سود صادرکنندگان نیست، گفت: در زمینه تصمیمات اتخاذ شده در بحث برون‌سپاری ارزی باید گفت که مگر ارزش صادرات بخش خصوصی چه میزان است که چنین تصمیماتی اتخاذ […]

رییس اتاق بازرگانی اهواز

برون‌سپاری ارزی به سود صادرکنندگان نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی اهواز با بیان این‌که برخی از تصمیمات و بخشنامه‌ها به سود صادرکنندگان نیست، گفت: در زمینه تصمیمات اتخاذ شده در بحث برون‌سپاری ارزی باید گفت که مگر ارزش صادرات بخش خصوصی چه میزان است که چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی اهواز، شهلاعموری با بیان این‌که ارزش پایه صادراتی برخی از کالاهای صادراتی با قیمت فروش آنها متفاوت است، گفت: این مسأله مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد و رغبت را برای صادرات از آنها می‌گیرد. اختلاف قیمت دلار در سامانه و بازار آزاد نیز مسأله‌ دیگری است که از جذابیت صادرات می‌کاهد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه‌داد: تصمیمات اتخاذ شده در بحث برون‌سپاری ارزی باعث شده تا برخی از صادرکنندگان از کارت‌های بازرگانی افراد دیگر نیز استفاده کنند و این مسأله در آینده قطعاً برای کشور مشکلات جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

عموری با اشاره به بحث حضور در بازارهای جدید صادراتی و این‌که کشور عمان دروازه ورود به دیگر کشور‌ها برای صادرات است، عنوان‌کرد: با شدت و جدیت تمام در حال کار بر روی بازار عمان هستیم. ما به کشور عمان به چشم دروازه ورود به کشورهای دیگر برای صادرات فکر می‌کنیم، زیرا روابط این کشور با ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار خوب است.

وی با اشاره به حضور در بازار قطر ادامه‌داد: با توجه به این‌که کشورهای حوزه خلیج‌فارس بخش عمده نیازهای خود را از دیگر کشور‌ها وارد می‌کنند، می‌توانیم در این بازار حضور پیدا کنیم. استان فارس، بندرعباس و بوشهر در زمینه صادرات به کشور قطر به دلیل بعد مسافتی بهتر عمل کرده‌اند، اما ما نیز به دلیل تشابهاتی که میان استان خوزستان و قطر وجود دارد، در تلاش هستیم تا به این کشور صادرات داشته باشیم.