طرح توزیع کالای اساسی در انتظار تصویب سران قوا

رییس سازمان بسیج اصناف، تجار و بازرگانان ایران خبر داد طرح توزیع کالای اساسی در انتظار تصویب سران قوا رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان‌ و فعالان اقتصادی گفت: طرح توزیع کالای اساسی ارزاق عمومی پس از امضای رؤسای اتاق‌های اصناف، بازرگان ‌و تعاون به سران قوا ارایه شد تا پس از تصویب در قالب تنظیم […]

رییس سازمان بسیج اصناف، تجار و بازرگانان ایران خبر داد

طرح توزیع کالای اساسی در انتظار تصویب سران قوا

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان‌ و فعالان اقتصادی گفت: طرح توزیع کالای اساسی ارزاق عمومی پس از امضای رؤسای اتاق‌های اصناف، بازرگان ‌و تعاون به سران قوا ارایه شد تا پس از تصویب در قالب تنظیم بازار اجرا شود.

غلامرضا‌حسن‌پور تصریح‌کرد: دولت کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را وارد می‌کند، اما شاهد هستیم که این کالا‌‌ها به صورت صحیح بین مردم توزیع نمی‌شود و علاوه بر آن در توزیع این کالا‌‌ها کرامت انسانی حفظ نمی‌شود.

وی ادامه‌داد: بنابراین، طرح توزیع کالای اساسی در چند مرحله بررسی شد؛ مرحله نخست توسط کارشناسان اقتصادی تأیید و در جلسه‌هایی با اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون مطرح و کلیات آن تصویب شد.

رییس سازمان بسیج اصناف گفت: پس از تصویب ‌سعید‌ممبینی،‌ رییس اتاق اصناف ایران طرح توسط ‌غلامحسین‌شافعی‌ رییس اتاق بازرگانی، صنایع ‌و معادن ‌و کشاورزی ایران و ‌غلامرضا‌حسن‌پور،‌ رییس سازمان بسیج اصناف امضا شد.

به گفته وی در مرحله بعد این طرح در تاریخ سی‌ام دی‌ماه به دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارایه شده است.

عضو هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با بیان این‌که در خصوص جامعه هدف این طرح نیز گفت: طرح توزیع کالای اساسی برای دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه که شامل کارکنان دولت، فرهنگیان، کارمندان آموزش‌ و پرورش به خصوص بازنشستگان، پرسنل نیروهای مسلح، کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: بانک اطلاعاتی مشمولان طرح در اختیار نهاد‌‌ها و سازمان‌هاست و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا طرح توزیع کالای اساسی توسط بخش خصوصی اجرا شود.

وی افزود: اتاق اصناف نیز باید واحدهای توزیعی را معرفی کند و بسیج اصناف نیز وظیفه نظارت بر نحوه صحیح توزیع را عهده‌دار است.

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: همه مراحل طرح توزیع کالای اساسی در بسته نرم‌افزار مکان محور و با محوریت سیم کارت همراه اول است زیرا این سیم کارت‌‌‌ها به نام افراد است و امکان تخلف در توزیع کاهش می‌یابد.