اختصاص گوشتهای وارداتی به ارگان‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی!

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور اختصاص گوشتهای  وارداتی به ارگان‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی! رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور یکی از دلایل کم اثربودن واردات گوشت قرمز برای تنظیم بازار را مصرف بخش زیادی از آن توسط ارگان‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی دانست. منصورپوریان در گفت‌و‌گو با ‌اقتصادآنلاین با بیان این‌که […]

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور

اختصاص گوشتهای  وارداتی به ارگان‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی!

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور یکی از دلایل کم اثربودن واردات گوشت قرمز برای تنظیم بازار را مصرف بخش زیادی از آن توسط ارگان‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی دانست.

منصورپوریان در گفت‌و‌گو با ‌اقتصادآنلاین با بیان این‌که در حال حاضر بخش قابل توجهی از گوشت‌های وارداتی توسط ارگان‌های نظامی، دانشگاهی و دولتی مصرف می‌شود، اظهار‌کرد: مصرف بخش‌های زیادی از گوشت‌های وارداتی توسط این ارگان‌‌ها موجب شده علی‌رغم واردات در حجم مناسب شاهد عرضه محدود باشیم.

وی ادامه‌داد: تعداد این ارگان‌های دولتی و نیمه‌دولتی کم نیست و با یک حساب سرانگشتی می‌توان به میزان مصرف روزانه آنها پی برد.

 پوریان تأکید‌کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌‌ای برای تأمین نیاز این ارگان‌‌ها نیاز است.

وی پیشنهاد داد: هر یک از این ارگان‌‌ها گوشت قرمز مورد نیازشان را به‌طور مستقل از طریق واردات تأمین کنند.

پوریان یکی دیگر از مشکلات در حوزه توزیع را محدود بودن تعداد مراکز توزیع دانست و گفت: بهتر است به جای واگذاری عرضه ۱۰ تن گوشت وارداتی به یک نفر، این وظیفه بین چند نفر و از طریق مراکز متعدد انجام شود تا از ازدحام در این مراکز جلوگیری شود.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور ابراز امیدواری کرد: با ورود دام زنده به کشور در هفته جاری میزان عرضه نیز افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.