دولت به اصناف بی‌توجه است

رییس اتحادیه سوپر مارکت‌داران دولت به اصناف بی‌توجه است رییس اتحادیه صنف سوپر مارکت‌داران گفت: دولت به اصناف بی‌توجه بوده و آنها را فراموش کرده است، در حالی که توزیع کالاهای اساسی و موردنیاز مردم در گذشته از طریق اصناف انجام می‌گرفت. سعیددرخشانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران اظهارکرد: در حال حاضر […]

رییس اتحادیه سوپر مارکت‌داران

دولت به اصناف بی‌توجه است

رییس اتحادیه صنف سوپر مارکت‌داران گفت: دولت به اصناف بی‌توجه بوده و آنها را فراموش کرده است، در حالی که توزیع کالاهای اساسی و موردنیاز مردم در گذشته از طریق اصناف انجام می‌گرفت.

سعیددرخشانی در گفت‌وگو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران اظهارکرد: در حال حاضر این کالا‌ها از سوی دولت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سپرده می‌شود؛ اما تجربه نشان داده اگر به دست اصناف باشد موجب افت قیمت می‌شود که نمونه آن را این روز‌ها میتوان در توزیع تخم‌مرغ و مرغ دید.

وی افزود: توزیع گوشت را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سپرده‌اند که اگر این کار را به عهده اصناف می‌گذاشتند؛ ضمن نظارت دقیق، مسؤولیت آن را اتحادیه برعهده می‌گرفت.

درخشانی تأکید‌کرد: وجود و ازدیاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنف سوپر مارکت را کم‌کم از کسب‌و‌کار خارج می‌کند. ایجاد این فروشگاه‌ها در مکان‌هایی که سوپرمارکت‌‌ها فعال هستند اجحاف بزرگی در حق آنهاست، ما با فعالیت هیچ گروه اقتصادی مخالف نیستیم؛ اما نه این‌که فعالیت برخی موجب رکود کسب‌وکار برای دیگرانی باشد که حاصل عمر و تلاش چند ساله‌ خویش را برای رونق این صنف گذاشته‌اند.

وی در خصوص پیشینه و تأسیس اتحادیه گفت: فعالیت در حوزه سوپرمارکت از سال ۱۳۴۴ با اجازه شهرداری وقت شروع شد و در پی آن پروانه فعالیت را از اتاق اصناف وقت دریافت داشت؛ اما تأسیس اتحادیه از سال ۱۳۶۹ صورت پذیرفت که تاکنون ۷ دوره هیأت مدیره را به خود دیده که اینجانب ۶ دوره ریاست اتحادیه را به عهده داشته‌ام؛ ضمن این‌که در حال حاضر اتحادیه دارای ۵۷۵ عضو با پروانه کسب و ۱۲۰ واحد شناسایی شده دارد.

درخشانی در ارتباط با بحث مالیات تأکید‌کرد: سازمان امور مالیاتی در شرایط کنونی بایستی به جای محاسبه مالیات بیش‌تر، مشکلات اصناف را لحاظ و مالیات حقه را دریافت دارد؛ اما متأسفانه عملکرد سازمان امور مالیاتی باعث از دور خارج شدن بسیاری از صنوف خواهد شد که در نهایت بیکاری و پیامدهای ناخوشایند دیگری را شاهد خواهیم بود.