استعفای هیأت رییسه اتاق بازرگانی داستان‌پردازی است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران استعفای هیأت رییسه اتاق بازرگانی داستان‌پردازی است امروز شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر استعفای دسته‌جمعی هیأت رییسه اتاق بازرگانی در کانال‌های مختلف تلگرامی دست به دست چرخید. این خبر آنقدر جای تعجب داشت که برخی نهاد‌ها هم به آن واکنش نشان دادند. برای صحت این خبر به سراغ حسین‌سلاح‌ورزی، […]

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران

استعفای هیأت رییسه اتاق بازرگانی داستان‌پردازی است

امروز شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر استعفای دسته‌جمعی هیأت رییسه اتاق بازرگانی در کانال‌های مختلف تلگرامی دست به دست چرخید. این خبر آنقدر جای تعجب داشت که برخی نهاد‌ها هم به آن واکنش نشان دادند. برای صحت این خبر به سراغ حسین‌سلاح‌ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران رفتیم تا در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی درباره صحت و سقم این ماجرا مطلع شویم. مشروح این گفت‌وگو تجارت‌نیوز را با وی در ادامه می‌خوانید:

خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر این‌که اعضای هیأت رییسه اتاق در اعتراض به شرایط دشوار اقتصاد ایران استعفای دسته جمعی داده و از شرکت در دوره بعدی انتخابات اتاق هم انصراف داده‌اند. آیا این خبر را تأیید می‌کنید؟

نمی‌توانم به چنین شایعه‌ای عنوان خبر بدهم! خبر اطلاعاتی موثق است که توسط رسانه‌ای مسؤول منتشر می‌شود. این داستان‌پردازی و نشر اکاذیب که هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارد، شایسته عنوان خبر نیست. بیش‌تر شبیه به یک شوخی یا دروغ سیزده است.

تصور می‌کنید چه کسانی و با چه انگیزه‌ای اقدام به انتشار این شایعه کرده‌اند؟

نه می‌دانم و نه برایم اهمیتی دارد که چه فرد یا گروهی و با چه قصد و نیتى به چنین اقدامى روى آورده است. ما در اتاق بازرگانی ایران آنقدر کار و مسؤولیت جدی و اساسی برای ترمیم وضعیت فضای کسب ‌و کار کشور داریم که فرصتی برای فکر کردن به این رفتار‌ها و یافتن بانیانش نمی‌ماند. البته انگیزه این افراد و گروه‌ها در انتشار چنین اخبار و شایعاتى کاملاً مشخص است.

ممکن است توضیح بیش‌تری بفرمایید؟

دشمنان ایران، دشمنان توسعه و دشمنان آزادی اقتصادی همیشه از اتاق کینه داشته‌اند؛ اتاق به عنوان تشکل مدنی مولد و ریشه‌دار فعالان بخش‌ خصوصی همیشه برای کسانی که ایران را سرزمینی ضعیف و دارای نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسته و ناکارآمد می‌خواستند، ناخوشایند بوده، بنابراین طبیعی است که در فضای پرشایعه این روزها، این افراد هم دست به خبرسازی سیاه بزنند و آرزو‌ها و رویاهای پریشانشان را به جای خبر به دست رسانه‌های غیرحرفه‌ای و غیرمسؤول بسپارند.

با مخاطبان و این شایعه‌سازان که احیاناً ممکن است خواننده صحبت‌های شما باشند، حرفی دارید؟

با شایعه‌سازان و شایعه‌پردازان خیر! اما با مردم عزیز ایران و آحاد کارآفرینان کشور عرض می‌کنم سخنگویان بخش‌خصوصی به رغم همه مشکلات و تنگناها، مجدانه و مسؤولانه در کنار حاکمیت، فعالان اقتصادی و مردم ایستاده‌اند تا نظام اقتصادی را از این وضعیت دشوار عبور دهند و فضای کسب‌ و کار کشور را به سمت توسعه و اصلاح پیش برند.

مطمئن باشید حسرت ناامید شدن بخش‌ خصوصی از اصلاح امور کشور و دست از کار کشیدن سخنگویانشان در اتاق بازرگانی بر دل سیاه دشمنان کشور، مردم و بدخواهان توسعه ایران خواهد ماند و این آرزوهای ناشدنی محقق نخواهد شد. در شکوه و شادی فردای روشن توسعه ایران، از این کلوخ‌اندزان روزهای سخت، حتی یادی کمرنگ هم به جا نخواهد ماند.