رشد غیرقانونی بازارهای گل چالشی بزرگ است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گل تهران رشد غیرقانونی بازارهای گل چالشی بزرگ است رییس اتحادیه صنف فروشندگان گل تهران گفت: رشد غیرقانونی بازارهای گل سال‌هاست که چالشی عمیق و بزرگ برای صنف ایجاد کرده و متأسفانه تا‌کنون هر چه گفتیم گوش شنوایی نبوده است. اکبرشاهرخی در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران در این […]

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گل تهران

رشد غیرقانونی بازارهای گل چالشی بزرگ است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گل تهران گفت: رشد غیرقانونی بازارهای گل سال‌هاست که چالشی عمیق و بزرگ برای صنف ایجاد کرده و متأسفانه تا‌کنون هر چه گفتیم گوش شنوایی نبوده است.

اکبرشاهرخی در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف تهران در این خصوص اظهارکرد: نمونه این موضوع، بازار گل منطقه ۱۴ شهید محلاتی است که متأسفانه شبانه به میزان بسیار زیاد با ماشین‌های بزرگ گل‌ و گلدان تخلیه می‌کنند و بدون هیچ‌گونه نظارتی روزانه به فروش می‌رسانند.

وی ادامه‌داد: افراد با تعبیه غرفه‌های چوبی کم‌کم این منطقه را انحصاری و از شرایط قانونی خارج شده و کسب‌وکار را غیرقانونی می‌کنند، در همین رابطه تلاشهای بسیاری برای اطلاع موضوع و رسیدگی به ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف داشته‌ایم؛ اما متأسفانه گوش شنوایی نبوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل گفت: در تاریخ ۲۳/۱۰/۹۷ به اطلاع شهردار منطقه ۱۴ رساندیم که؛ چند صباحی است در زمینهای اطراف بازار گل و خیابان شهید مجتبی‌گلشناس عده‌ای واسطهگر و دست‌فروش، بدون هیچ‌گونه مجوزی از شهرداری منطقه و این اتحادیه و همچنین اتحادیه تولیدکنندگان گل ‌و گیاه اقدام به فروش انواع گل ‌و گیاه بی‌کیفیت و حتی ساخت ‌و سازهای غیرمجاز و ایجاد دکه‌های غیرمجاز کردهاند که علاوه بر دامن زدن به قانون‌گریزی موجبات تداخل صنفی با واحدهای صنفی سطح شهر را فراهم آوردهاند؛ همچنین نظر به شکایات ساکنین محل در ایجاد ناهنجاری‌های اخلاقی و بار ترافیکی در خیابان‌های اطراف بازار و ارجاع شکایات بسیاری از همشهریان به آن سازمان بوده که تاکنون هیچ‌گونه رسیدگی صورت نگرفته است. این مناطق جای امنی برای افراد سودجو، خلافکار و غیرمتعهد ایجاد نموده و هزاران فسق و فساد را ایجاد کرده است.

شاهرخی در رابطه با گران شدن گل بیان‌کرد: در تولید و عرضه گل مانند سایر کالا‌ها در کشور محدودیت‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد، با شرایط فعلی و بازار نابسامان و گرانی بسیاری از کالا‌ها این صنف نیز مبرا از افزایش قیمت نبوده و نرخ ابزارهای مرتبط با آن مانند نایلون، لوله پلیکا، کود و سم و حامل‌های انرژی و… در قیمتگذاری سهم قابل توجهی دارند که در مجموع محصول را بسیار گران می‌کند و اتحادیه و صنوف تحت پوشش هیچ نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارند.

وی با اشاره به رسته‌های فعال در اتحادیه گفت: در ۳ سال اخیر رسته‌های اتحادیه را از یک رسته به ۶ رسته ارتقای داده‌ایم که شامل ۱-عمده‌فروشی گل طبیعی ۲- خرده‌فروشی گل طبیعی۳- خرده‌فروشی گل مصنوعی۴- تولید و فروش گل‌ و گیاه(آپارتمانی) با مساحت ۷۰ متر به بالا۵- دفتر گل‌آرایی مجالس و خودرو می‌باشد و با تلاش و مساعدت اتحادیه نایلون و پلاستیک رسته فروشندگی گل مصنوعی به این اتحادیه اضافه شد که در زمینه ساماندهی اعضاء بسیار تلاش صورت پذیرفت.