تردید در برگزاری نمایشگاه بهاره

تردید در برگزاری نمایشگاه بهاره رییس اتاق اصناف تبریز ‌گفت: برای برگزاری نمایشگاه بهاره در تبریز از اتحادیه‌های صنفی نظرخواهی خواهد شد و هنوز تصمیمی در خصوص برگزاری اخذ نشده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف ایران میرحبیب‌هاشمی بیان‌کرد: با توجه به این‌که واحدهای صنفی در تمام طول سال با […]

تردید در برگزاری نمایشگاه بهاره

رییس اتاق اصناف تبریز ‌گفت: برای برگزاری نمایشگاه بهاره در تبریز از اتحادیه‌های صنفی نظرخواهی خواهد شد و هنوز تصمیمی در خصوص برگزاری اخذ نشده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف ایران میرحبیب‌هاشمی بیان‌کرد: با توجه به این‌که واحدهای صنفی در تمام طول سال با رکود بازار مواجه هستند و در انتظار ایام پایانی سال برای کسب‌وکار مناسب هستند‌، برگزاری نمایشگاه بهاره باعث ناامیدی آنان و ضرر و زیان اصناف خواهد شد.

وی با بیان این‌که در نمایشگاه بهاره شاهد حضور افراد فاقد پروانه کسب و عرضه اجناس با قیمت بالا و فاقد کیفیت هستیم، افزود: طرح فروش فوق‌العاده با حضور واحدهای صنفی متقاضی و نظارت مؤثر اتحادیه‌ها و بازرسی اصناف در رعایت ضوابط طرح فروش فوق‌العاده جایگزین مناسبی برای نمایشگاه است و حقوق اصناف و مصرف‌کنندگان توأمان در این شیوه رعایت می‌شود.

نماینده اتاق اصناف ایران در خصوص وضعیت بازار نیز توضیح‌داد: بازار از نظر موجودی کالا وضعیت مناسبی دارد البته به دلیل بالا رفتن نرخ ارز‌، شاهد افزایش و گرانی کالا‌ها هستیم و همین موضوع باعث رکود بازار و کاهش خرید مردم شده است.

این فعال صنفی ادامه‌داد: گوشت قرمز گرم با قیمت ۷۵ تا۸۰ هزار تومان و گوشت مرغ هم با نرخ ۱۳تا۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هاشمی با اشاره به وضعیت خاص بازار در پایان سال اضافه‌کرد: بازرسی اصناف علی‌رغم تمام مشکلات و کمبود امکانات در نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات حضوری فعال دارد.

رییس اتاق اصناف تبریز در پایان از فعالیت ۶۰هزار واحد صنفی با جواز کسب در تبریز خبر داد و گفت: بالغ بر۱۰هزار واحد صنفی به دلایلی چون مشکلات شهرداری، دارایی، بهداشت و… فاقد پروانه کسب بوده و یا در مرحله تشکیل پرونده و گذراندن مراحل دریافت پروانه هستند.