باز شدن پای ایران به بازار پتروشیمی عراق

باز شدن پای ایران به بازار پتروشیمی عراق وزیر نفت از تفاهم ایران و عراق برای توسعه مشترک میدان‌های نفت‌شهر و خرمشهر خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه دیروز (یکشنبه، ۱۸ فروردین ماه) در حاشیه بازدید وزیر نفت عراق از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی EIED که وابسته […]

باز شدن پای ایران به بازار پتروشیمی عراق

وزیر نفت از تفاهم ایران و عراق برای توسعه مشترک میدان‌های نفت‌شهر و خرمشهر خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه دیروز (یکشنبه، ۱۸ فروردین ماه) در حاشیه بازدید وزیر نفت عراق از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی EIED که وابسته به اویک است، با بیان این مطلب افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری ایران و عراق در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی وجود دارد و ایران آمادگی دارد توانمندی‌های خود را در خدمت صنعت نفت عراق بگذارد.

وی افزود: ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بازدید از شرکت EIED با ظرفیت‌های این شرکت و مجموعه اویک آشنا و قرار شد با همکاری اویک و شرکت مشابهی در عراق، زمینه استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین فراهم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توانمندی‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی و گاز در عراق توسعه چندانی پیدا نکرده است، چشم‌انداز روشنی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور وجود دارد. وی طلب گازی ایران از عراق را یک میلیارد دلار عنوان کرد.