توقف خروج ارز؛ با عرضه گرید جدید یک محصول پتروشیمی

توقف خروج ارز؛ با عرضه گرید جدید یک محصول پتروشیمی مجتمع پتروشیمی کارون یک گرید جدیدMDIرا تولید و به بازار عرضه کرد. با تلاش مستمر متخصصان و نیروهای این مجتمع محصول جدیدMDI اصلاح شده با نام تجاریLMDI B در پتروشیمی کارون تولید و به بازار عرضه شد.وجود این گرید خاص در تولید انواع پریپلیمرهای پایه […]

توقف خروج ارز؛ با عرضه گرید جدید یک محصول پتروشیمی

مجتمع پتروشیمی کارون یک گرید جدیدMDIرا تولید و به بازار عرضه کرد.

با تلاش مستمر متخصصان و نیروهای این مجتمع محصول جدیدMDI اصلاح شده با نام تجاریLMDI B در پتروشیمی کارون تولید و به بازار عرضه شد.وجود این گرید خاص در تولید انواع پریپلیمرهای پایه اتری و استری از جمله پریپلیمرهای مورد نیاز زیره کفش و فومهایHR ضروری است.

 

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون، با تولید این گرید برای اولین بار در خاورمیانه، زنجیره ارزش پریپلیمر‌ها تکمیل شد.بر اساس این گزارش، پیش از این گریدLMDI از خارج از کشور وارد می‌شد که تولید کنندگان میان دستی صنعت پلی پورتان را با دشواری‌هایی مواجه می‌ساخت و سبب خروج ارز زیادی از کشور می‌شد.کاربردهای محصول LMDI شامل (زیره کفش، کفپوش‌ها، چسب‌ها و سیلانت‌ها، الاستومرها، پوشش‌ها، سپر خودرو، تایرها، کالاهای تفریحی، کالاهای مکانیکی و …) می‌باشد.

گریدLMDI B تولیدی پتروشیمی کارون معادل گریدIsonate ۱۴۳L شرکت DOW آمریکا، گریدLupranat MM۱۰۳ شرکت BASF آلمان، گریدWannate CDMDI ۱۰۰ شرکتWanhuaچین، گریدDesmodur CD-S شرکت Covestro آلمان و گریدSuprasec ۹۵۶۱ شرکت Huntsman آمریکا است.

این محصول از خانواده پلی کربودایامید محسوب شده و به عنوان متیل دی فنی دی ایزوسیانات اصلاح شده شناخته می‌شود. محصول مذکور ویسکوزیته پایینی دارد، در دمای اتاق مایع است.این محصول نسبت به ایزوسیانات خام دارای انعطاف بیشتری است. زنجیره پلی کربودایامید به تثبیت پلیمر در برابر تخریب هیدرولیتیک کمک می‌کند.از آنجا که این محصول می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با پریپلیمر‌ها استفاده شود، عملکرد بالاتر آن سبب ارتقای زمان تخلیه(Demolding Time) نسبت به پریپلیمرهای خطی معمول می‌گردد.ترکیب منحصر به فرد از محتوایMDI اصلاح شده، کربودایامید موجود و حالت مایع این محصول سببِ راحتیِ حمل و نقل، سهولت پردازش و نگهداری بهتر خواصِ فیزیکی بالا در شرایط دشوار آب و هوا و شرایط محیطی می‌شود.

لازم به ذکر است پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است که با ظرفیت اسمی ۸۰۰۰۰ تن ایزوسیانات(TDI و MDI) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی واقع شده است.