درآمد «سابک» سقوط کرد

درآمد «سابک» سقوط کرد شرکت سابک از کاهش درآمد سه ماهه اول خود در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد. به گزارش نیپنا، شرکت صنایع پایه عربستان سعودی، موسوم به سابک، به تازگی از کاهش درآمد سه ماهه اول خود در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد. سابک به عنوان چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی جهان، در گزارش […]

درآمد «سابک» سقوط کرد

شرکت سابک از کاهش درآمد سه ماهه اول خود در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد.

به گزارش نیپنا، شرکت صنایع پایه عربستان سعودی، موسوم به سابک، به تازگی از کاهش درآمد سه ماهه اول خود در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد.

سابک به عنوان چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی جهان، در گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد: انتظار می‌رود عملکرد شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی همراستا با روند حاکم بر صنایع جهانی پتروشیمی باشد.

این شرکت همچنین در گزارش یادشده یادآور شد: بر اساس اعلام بانک جهانی، انتظار می‌رود آهنگ رشد اقتصاد جهانی کمی کند شود و از رقم بازبینی شده ۳ درصد در سال ۲۰۱۸، به حدود ۲٫۹ درصد در سال جاری میلادی برسد.

سود خالص سابک پس از زکات و مالیات در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، به ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال سعودی (معادل ۹۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار) کاهش یافت. این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۸، پنج میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال بود. به این ترتیب کاهشی ۳۸٫۱۱ درصدی در سود سه ماهه اول این شرکت ثبت شد. کاهش یادشده یک درصد بیشتر از تخمین مؤسسه EFG Hermes بود.

بر اساس گزارش عمکرد مالی این شرکت، درآمد خالص سابک در مقایسه با سه ماهه قبل پنج درصد افزایش یافت. این در حالیست که درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) این شرکت، ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال سعودی ثبت شد که دو درصد پایین‌تر از سه ماهه پیشین و ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است. با این همه رقم یاشده ۱۳ درصد از بالاتر از پیش‌بینی مؤسسه EFG Hermes بود.