IPC نباید در دست «گروه خاص» باشد

IPC نباید در دست «گروه خاص» باشد نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای جدید نفتی نیز گفت: به عقیده بنده اشکال و ایراداتی به IPC وارد است که باید قدری بیش‌تر بر روی آن متمرکز شد و اجازه داد متخصصین دیگر نیز در آن ورود پیدا کنند‌، درست نیست […]

IPC نباید در دست «گروه خاص» باشد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای جدید نفتی نیز گفت: به عقیده بنده اشکال و ایراداتی به IPC وارد است که باید قدری بیش‌تر بر روی آن متمرکز شد و اجازه داد متخصصین دیگر نیز در آن ورود پیدا کنند‌، درست نیست گروه خاصی که قبلاً بیع‌متقابل را نیز تدوین و اجرا نمودند تنها در آن اظهار نظر کنند.

هدایت‌ا…خادمی در گفت‌وگو با نفت ما با اشاره به این‌که منابع بسیار غنی در کشور وجود دارد ولی با این حال درصد بیکاری روز به روز در حال افزایش است، گفت: صنایع اگر نمی‌توانند روند توسعه‌ای را در دنبال کنند نباید دست به اخراج نیروی انسانی بزنند.

وی با بیان این‌که واگذاری شرکت‌های حوزه انرژی به بخش خصوصی تنها در قالب رد دیون دولت بوده اظهار داشت‌: بعضا ناآشنایی مدیران به این صنعت و تمایل به کسب سود بیش‌تر آن‌‌ها را به سمت تعدیل و یا اخراج نیرو‌ها سوق داده است.

خادمی افزود: برای نیروی انسانی متخصصی که هم اکنون در صنعت نفت مشغولند هزینه صرف شده و نمی‌توان به یکباره آن‌‌ها را نادیده گرفت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح ‌کرد: به فرض این‌که ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت فروخته و از طریق آن منابع به شرکت تزریق شد آیا با نیروی انسانی هم می‌توان چنین رویکردی داشت و آن‌‌ها را فروخت؟!

وی عنوان‌ کرد: خصوصی‌سازی غیرکارشناسی و بدون برنامه باعث شده تا ارج و قرب نیروی خدوم صنعت نفت که در حقیقت سرمایه بی‌بدیل کشور هستند نادیده گرفته شود و هر روز تهدید به اخراج شوند.

خادمی گفت: وضعیت شرکت‌های پتروشیمی و حفاری که به بخش خصوصی واگذار شده باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این‌که اخراج نیرو‌ها تنها راه نجات شرکت‌هاست فکر نادرست و غیرکارشناسی است، این نیرو‌ها استخدام وزارت نفت بوده و با خواست و اراده خود به شرکت‌های واگذار شده منتقل نشده‌اند و در حقیقیت اخراج آن‌‌ها ظلم محسوب می‌شود.

 

وی اظهار داشت: نمی‌توان این فضای یاس‌، دلهره و ناامیدی را در بین کارکنانی که صنعت نفت با آن‌‌ها پا برجاست را دید و چاره‌ای برای آن نیندیشید.