تأکید بر استرداد وجوه اضافی دریافت شده به بیت‌المال

تأکید بر استرداد وجوه اضافی دریافت شده به بیت‌المال سخنگوی هیأت رییسه مجلس گفت: دولت باید مدیران متخلفی که حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند را عزل کند و وجوه اضافی دریافت شده به بیت‌المال بازگردانده شود. بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب […]

تأکید بر استرداد وجوه اضافی دریافت شده به بیت‌المال

سخنگوی هیأت رییسه مجلس گفت: دولت باید مدیران متخلفی که حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند را عزل کند و وجوه اضافی دریافت شده به بیت‌المال بازگردانده شود.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نامتعارف و عزل مدیران متخلف در این حوزه، گفت: برخورد با موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران باشد در دستور کار مجموعه دولت و قوه قضاییه قرار گیرد و در اسرع وقت باید با این افراد و متخلفین برخورد شود.

وی با بیان این‌که مجلس در ارتباط با حقوق نجومی برخی مدیران به هیچ‌وجه کوتاه نیامده و نخواهد آمد، افزود: در مواردی که قانون سکوت دارد باید قانون‌گذاری‌های لازم توسط مجلس انجام شود.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس اظهار داشت: یکی از قوانین مادری که باید در ارتباط با پرداخت حقوق‌‌ها باید نهایی شود قانون مدیریت خدمات کشوری است، متأسفانه همیشه این‌گونه بوده که چند بار این قانون تمدید شده و هنوز دولت لایحه‌ای را که باید در خصوص این قانون به مجلس ارایه کند، ارایه نکرده است و انتظار می‌رود دولت هرچه زودتر لایحه این قانون را به مجلس ارایه کند.

نعمتی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که به‌طور غیرقانونی حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند با استناد به قانون تجارت این کار را کرده‌اند و سکوت قانون که در این باره وجود دارد باید رفع شود، مخصوصاً در مجمع‌هایی که به صورت عمومی اداره می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با حقوق‌های نامتعارف دریافت شده توسط برخی از مدیران باید مبالغ اضافی به بیت‌المال مسترد شود و مدیرانی که به صورت غیرقانونی حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند باید از سمت خود عزل شوند و دولت باید آن‌ها را برکنار کند.

 

سخنگوی هیأت رییسه مجلس در پایان اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند مدیران متخلف که حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند، اندک هستند اما با همین تعداد کم نیز باید برخورد لازم صورت گیرد تا امید به جامعه باز گردد و اعتماد مردم به مسؤولان و نظام که بزرگ‌ترین سرمایه در کشور به شمار می‌رود خدشه‌دار نشود.