قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته شاخص کل در بازار بورس دیروز(شنبه) هفت‌‌هزار و ۷۱۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحد رسید. به گزارش ایرنا، برپایه معاملات این روز بیش از سه‌میلیارد و ۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ […]

قرمزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل در بازار بورس دیروز(شنبه) هفت‌‌هزار و ۷۱۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحد رسید. به گزارش ایرنا، برپایه معاملات این روز بیش از سه‌میلیارد و ۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۱۶ واحد کاهش به ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۶۱ واحد افت به ۲۷۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید. شاخص بازار اول چهار هزار و ۸۴۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸ هزار و ۳۵۳ واحد کاهش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۱۰۲ واحد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با ۱۹۵ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۳۸ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۲۱ واحد، نورد آلومینیوم (فنوال) با ۱۸ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۶ واحد و سیمان داراب (ساراب) با هفت واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل صنایع پتروشیمی‌خلیج‌فارس (فارس) با یک‌هزار و ۲۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۳۱ واحد، فولادمبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۷۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۴۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۶۸ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۴۵۳ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۳۵۰ واحد، پتروشیی نوری (نوری) با ۳۴۰ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۲۷۴ واحد تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. بر پایه این گزارش، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی)، سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولادمبارکه اصفهان (فولاد)، گروه دارویی برکت (برکت)، بانک تجارت (وتجارت) و بانک ملت (وبملت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه بانک‌ها هم در معاملات این روز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۸۸ میلیون و ۳۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش دو هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷هزار و ۶۸۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۵۱۹ میلیون و ۳۹۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد. نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) تأثیر مثبت بر شاخص این بازار داشت. در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی‌تندگویان (شگویا)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی‌زاگرس (زاگرس)، سهامی‌ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه‌گذاری صباتأمین (صبا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.