رشد ۵۵۱۸ واحدی شاخص بورس تهران

رشد ۵۵۱۸ واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(شنبه) با ۵۵۱۸ واحد رشد همراه شد. به گزارش فارس، در این روز شاخص کل با معیار هم‌وزن دوهزار و ۹۶۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۱۱ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران […]

رشد ۵۵۱۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(شنبه) با ۵۵۱۸ واحد رشد همراه شد. به گزارش فارس، در این روز شاخص کل با معیار هم‌وزن دوهزار و ۹۶۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۱۱ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از چهارمیلیون و ۷۵۴ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران بیش از ۳٫۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش سه‌هزار و ۸۹۴ میلیاردتومان دادوستد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۴۷صدم درصد رشد کرده است. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۷۱صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور نیز ۲۳صدم درصد رشد کرد. شاخص اول بورس ۶۷صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس دو‌دهم درصد تقویت شد. نمادهای معدنی گل‌گهر، چادرملو، ملی مس، پتروشیمی ‌خلیج‌فارس، فولادمبارکه و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است. نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، دارویی برکت، ایران‌خودرو، باما، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی بوده‌اند.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران شاخص کل ۶۰ واحد تقویت شده و به رقم ۱۷هزار و ۵۵۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۸۵ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران بیش از ۱٫۲میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۳۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۹۲۷میلیاردتومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۹٫۷ هزار میلیاردتومان رسیده است. نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، گل‌گهر، فولاد هرمزگان، پتروشیمی‌زاگرس، پتروشیمی‌تندگویان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد چوکاریل بیشترین کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است. نمادهای پرتراکنش امروز مربوط به زغال‌سنگ طبس، گسترش صنایع روی ایرانیان، ذوب‌آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان، آریاساسول، پتروشیمی ‌تندگویان و صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.