پالایشگاه گازی «سیروان» کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار کرمانشاه پالایشگاه گازی «سیروان» کلنگ‌زنی می‌شود استاندار کرمانشاه، از شروع عملیات اجرایی چندین پروژه در حوزه نفت‌وگاز استان از اوایل خردادماه امسال با سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیاردتومانی خبر داد. هوشنگ بازوند؛ در جلسه امروز (۲۸ اردیبهشت) پیگیری روند اجرای طرح‌های وزارت نفت، از سرمایه‌گذاری سه میلیارددلاری وزارت نفت در استان خبر داد و افزود: […]

استاندار کرمانشاه

پالایشگاه گازی «سیروان» کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار کرمانشاه، از شروع عملیات اجرایی چندین پروژه در حوزه نفت‌وگاز استان از اوایل خردادماه امسال با سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیاردتومانی خبر داد. هوشنگ بازوند؛ در جلسه امروز (۲۸ اردیبهشت) پیگیری روند اجرای طرح‌های وزارت نفت، از سرمایه‌گذاری سه میلیارددلاری وزارت نفت در استان خبر داد و افزود: اوایل خراد امسال چندین پروژه بزرگ نفتی و گازی در استان کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود. وی افزود: از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث پالایشگاه گازی سیروان با سرمایه‌گذاری قریب یک میلیارددلار در شهرستان گیلان‌غرب است که با حضور وزیر نفت کلنگ‌زنی خواهد شد. وی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری شامل احداث دو واحد پتروشیمی، احداث واحد اتیلناکساید، احداث واحد متیل آمین، طرح احداث واحد لاستیک‌های مصنوعی، طرح احداث واحد پلی‌استال و طرح احداث واحد فرمالین نیز در سفر یکروزه وزیر نفت آغاز خواهد شد. بازوند؛ اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۵۵ هزار میلیاردتومان است که می‌تواند بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان را جبران کند. استاندار کرمانشاه، به اثرگذاری اجرای این پروژه‌ها در کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به‌دنبال دارد و قطعاً این میزان اشتغال می‌تواند اثر محسوسی در کاهش آمار بیکاری استان داشته باشد. وی یادآور شد: در چند سال اخیر سالانه حدود ۲۰ هزار میلیاردتومان برای کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان کنار گذاشته‌ایم و امسال علاوه بر این ۲۰ هزار میلیاردتومان، ۵۵ هزار میلیاردتومان دیگر هم اضافه خواهد شد که می‌تواند درصد بیکاری استان را به میزان محسوسی کاهش دهد و عملاً امسال را می‌توان سال طلایی کرمانشاه نامید. بهزاد باباخانی؛ سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه، هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نفت‌وگاز از اوایل خردادماه گفت: در این زمینه تمام مدیران مربوطه شبانه‌روز پای کار هستند تا بتوانیم استعلامات را تا آن زمان اخذ کنیم. وی افزود: کارهای مربوط به تسهیل زمین برخی پروژه‌ها و مجوزات باقیمانده هم با تلاش شبانه‌روزی تا آن زمان انجام خواهد شد.

آغاز «طرح‌های اکتشافی» نفت‌وگاز در کرمانشاه بعد از نیم قرن

محمدصادق عظیمی‌فر؛ دستیار وزیر نفت، هم در این جلسه ضمن تشریح جزییات اجرای این پروژه‌ها، گفت: کرمانشاه پتانسیل‌های بسیاری در حوزه نفت‌وگاز دارد که تلاش داریم با اجرای این پروژه‌ها بهره کافی را از آن ببریم. وی به ذخایر غنی نفت‌وگاز استان اشاره کرد و افزود: از دهه۵۰ تاکنون طرح‌های اکتشافی نفت‌وگاز در این استان انجام نشده و تلاش داریم طرح‌های اکتشافی را همزمان با شروع عملیات این پروژه‌ها در استان انجام دهیم و بتوانیم ذخایر غنی نفت‌وگاز را در نقاط مختلف استان شناسایی کنیم. دستیار وزیر نفت، افزود: طبق بررسی‌های اولیه صورت گرفته ذخایر گازی غنی در استان کرمانشاه وجود دارد که عملیات جدی اکتشافی بر روی آنها صورت نگرفته و امیدواریم طی یک برنامه اکتشافی سه تا چهار ساله به نتایج خوبی در این زمینه برسیم. عظیمی‌فر؛ با اشاره به لزوم تربیت نیروهای ماهر برای اجرای این پروژه‌ها، گفت: در همین راستا در سفر وزیر نفت، تفاهم‌نامه‌ای نیز با فنی‌وحرفه‌ای خواهیم داشت تا بتوانیم با اعتبار حدود ۷۰ میلیاردتومانی نیروهای ماهر برای اجراء و فعالیت در این پروژه‌ها را تربیت کنیم.