ایجاد نسل جدید پتروشیمی ‌و پالایشگاه در مناطق غرب کشور

ایجاد نسل جدید پتروشیمی ‌و پالایشگاه در مناطق غرب کشور نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در غرب کرمانشاه، گفت: استعداد مناطق غرب کرمانشاه در زمینه نفت‌وگاز ظرفیت و فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه آن فراهم کرده است. به گزارش ایرنا، شهریار حیدری؛ با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحول زیرساختی […]

ایجاد نسل جدید پتروشیمی ‌و پالایشگاه در مناطق غرب کشور

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در غرب کرمانشاه، گفت: استعداد مناطق غرب کرمانشاه در زمینه نفت‌وگاز ظرفیت و فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه آن فراهم کرده است. به گزارش ایرنا، شهریار حیدری؛ با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحول زیرساختی و زیربنایی مناطق غرب کرمانشاه، افزود: برای ایجاد تحول، جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، مرز، نفت‌وگاز باید تلاش کنیم. وی اظهار داشت: ظرفیت‌های منطقه‌ای غرب کرمانشاه از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شده و برای استفاده از ظرفیت نفت‌وگاز منطقه با وزیر نفت و مسؤولان این وزارتخانه جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت به موافقت این وزارتخانه به توجه کردن به منابع نفت‌وگاز منطقه و ایجاد پتروشیمی‌ در این منطقه منجر شد. نائبرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی ‌در ادامه گفت: جلسات مختلف کارشناسی در این زمینه برگزار و دولت متقاعد شد و وزیر نفت نیز موافقت کرد که دو امتیاز بزرگ و تاریخی به حوزه انتخابیه قصرشیرین اختصاص یابد و کارشناسان مربوطه برای مطالعه و کارشناسی عازم منطقه شدند. حیدری؛ خاطرنشان کرد: بعد از پنج ماه مطالعه و کارشناسی و جلسات مختلف موافقت شد که پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی در منطقه ایجاد می‌شود. نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در خانه‌ملت، گفت: ایجاد پتروشیمی ‌و پالایشگاه در منطقه با هدف توسعه و پیشرفت منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و دائمی ‌و تحول اقتصادی در منطقه دنبال شد. حیدری؛ افزود: با پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های بسیار از خروج این امتیازات از مناطق قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب جلوگیری شد و در جلسه‌ای با وزیر نفت بر عدم خروج امتیاز پالایشگاه و پتروشیمی ‌از منطقه تأکید شد. وی تصریح کرد: گرفتن این امتیازات که حق مردم جنگ‌زده و زلزله‌زده این مناطق است با تلاش‌های صورت گرفته در مجلس و پیگیری از طریق وزارتخانه مربوطه و همچنین همراهی استاندار کرمانشاه انجام گرفته است.

وحدت عامل توسعه منطقه است

وی با انتقاد از کسانی که به‌دنبال سنگ‌اندازی و درست کردن مانع بر سر راه تحول و پیشرفت منطقه هستند، اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، دریافت امتیاز پالایشگاه و پتروشیمی، بهره‌برداری عظیم از منابع آبی و کشاورزی منطقه در آینده نزدیک، تمدید امهال یکساله تسهیلات زلزله‌زدگان و طرح‌های دیگر موید این نکته است که به‌دنبال اهداف شخصی نبوده‌ام و همواره اهداف منطقه‌ای را در مجلس دنبال کرده و در آینده نیز برای پیشرفت و توسعه منطقه تلاش خواهم کرد. وی تأکید کرد: وحدت عامل موفقیت و پیشرفت و توسعه منطقه است و تصویب طرح‌های بزرگ برای منطقه آن هم به شکل دولتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به سختی حاصل می‌شود که این مهم برای شهرستان‌های محروم و مرزی غرب استان با تلاش نماینده مجلس و همراهی استاندار به دست آمده است و می‌تواند گامی‌بزرگ در پیشرفت و توسعه منطقه باشد از اینرو کارشکنی و سنگ‌اندازی در این مسیر خیانت به مردم این مناطق است. تیم‌های مشاور و کارشناسان وزارت نفت یک میدان گازی جدید در حد فاصله گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب را شناسایی کرده‌اند که وزارت نفت با این حجم از سرمایه‌گذاری در منطقه شناسایی شده، یک پالایشگاه و یک پتروشیمی ‌ایجاد خواهد کرد.