توئیتر قابلیت جدید رأی منفی را برای نسخه iOS تست می‌کند

توئیتر در حال تست قابلیتی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با دادن رأی منفی به پاسخ‌های مرتبط با یک موضوع، عقیده خود در رابطه با مرتبط بودن آن پاسخ با موضوع اصلی را به توئیتر بیان کنند. توئیتر در حال تست قابلیتی است که کاربران با استفاده از ان می‌توانند با دادن […]

توئیتر در حال تست قابلیتی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با دادن رأی منفی به پاسخ‌های مرتبط با یک موضوع، عقیده خود در رابطه با مرتبط بودن آن پاسخ با موضوع اصلی را به توئیتر بیان کنند. توئیتر در حال تست قابلیتی است که کاربران با استفاده از ان می‌توانند با دادن رأی منفی به پاسخ‌های مرتبط با یک موضوع، عقیده خود در رابطه با مرتبط بودن آن پاسخ با موضوع اصلی را به توئیتر بیان کنند.به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، برخی از کاربران نسخه iOS توئیتر ممکن است در بخش پاسخ به افراد مختلف دکمه رأی منفی جدیدی مشاهده کنند که به قابلیت مشابهی در پلتفرم ردیت شباهت دارد. این قابلیت یکی از ویژگی‌های جدیدی است که توئیتر در حال تست آن است و به منظور ارائه ایده‌ای بهتر در رابطه با پاسخ‌های مرتبط‌تر به یک بحث ایجاد شده است. اطلاعات به دست آمده از تیم پشتیبانی توئیتر حاکی از آن است که هدف از ارائه دکمه رأی منفی جمع‌آوری اطلاعات کافی در رابطه با ارائه پاسخ‌های مرتبط‌تر است. برای مثال ممکن است بهترین پاسخ‌ها در بحث‌های طولانی‌تر به سرعت نمایش داده نشوند و در میان شمار زیادی از توئیتر‌های افراد دیگر در رابطه با موضوع گم شوند. تستر‌هایی که به صورت رندوم این ویژگی را دریافت کرده‌اند ممکن است نسخه‌های متفاوتی از آن را ببینند. برخی ممکن است دکمه‌های رأی مثبت و رأی منفی را مشاهده کنند و برخی دیگر احتمالاً دکمه رأی منفی را دقیقاً در کنار گزینه لایک توئیتر می‌بینند. در نسخه سوم از این قابلیت تسترها به جای این گزینه‌ها آیکون‌های لایک و دیس لایک را مشاهده می‌کنند.البته جالب است بدانید که در این قابلیت جدید شمار رأی‌های منفی پاسخ‌های ارائه شده به یک موضوع به صورت عمومی‌نمایش داده نمی‌شود و رأی منفی کاربران تنها برای خود رأی دهنده نمایان خواهد بود. با این حال رأی‌های مثبت به صورت لایک متجلی می‌شوند.در حال‌حاضر میزان رأی‌های مثبت و منفی روی نظم نمایش پاسخ‌ها تأثیری ندارد. کودی ایلام به‌عنوان یکی از محققان توئیتر در این رابطه اظهار داشته است که هدف از این آزمایش شرمنده کردن کاربران نیست و تنها هدف آن این است که کاربران بتوانند به صورت خصوصی نظر خود را در رابطه با کیفیت پاسخ‌ها به ما بگویند و ما را در ارائه پاسخ‌های مرتبط‌تر یاری کنند. البته این اولین باری نیست که توئیتر از یک شبکه اجتماعی دیگر تقلید کرده و قابلیت‌هایی مشابه با آن را تست می‌کند. چند ماه قبل نیز این شبکه اجتماعی ارائه ایموجی‌های مشابه با فیسبوک را برای واکنش نشان دادن به توئیت‌ها تست کرد که در آن از دکمه‌های رأی مثبت و رأی منفی استفاده شده بود.