برگزاری مناقصه احداث مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور پس از تهیه نقشه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد برگزاری مناقصه احداث مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور پس از تهیه نقشه‌ها مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین امنیت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: پیگیر تهیه نقشه‌ها برای برگزاری مناقصه احداث مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور هستیم. به […]

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

برگزاری مناقصه احداث مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور پس از تهیه نقشه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین امنیت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: پیگیر تهیه نقشه‌ها برای برگزاری مناقصه احداث مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور هستیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، حمیدرضا سیدی؛ در همایش مدیران کل ستادی و فرودگاهی کشور با تأکید بر امنیت سایبری و رعایت قانون محاسبات عمومی و آیین‌نامه مالی و معاملاتی شرکت درخصوص پروژه‌ها و خرید در سال‌جاری سخن گفت. وی خطاب به مدیران فرودگاهی، با تأکید بر پیگیری جذب کامل اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه‌ها، افزود: اگر پروژه‌ای برای سال ۱۴۰۲ قابل تعریف است، مدیران فرودگاهی از امروز به‌دنبال مصوبات هیأت مدیره، مجوز‌ها و اجرای فرآیند‌ها باشند. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار کرد: در حال‌حاضر ۲۰۰ پروژه عمرانی و تجهیزاتی در فرودگاه‌های تمام کشور در حال اجراست و به استثنای دو پروژه، امروز پروژه‌ای نداریم که گره آن باز نشده باشد و در همه فرودگاه‌ها از سقز و گناباد تا فرودگاه پرترافیک بین‌المللی مهرآباد، پروژه‌ها در حال اجراء هستند. به‌دنبال پروژه‌های غیرضروری و فاقد توجیه اقتصادی کافی، نیستیم و بر اجرای پروژه‌های ضروری برای خدمت‌رسانی متمرکز شده‌ایم. سیدی؛ افزود: برنامه احداث ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در شأن مردم و شرکت فرودگاه‌هاست و این پروژه در دو فاز اجراء خواهد شد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، همچنین درخصوص احداث مرکز پشتیبان مرکز کنترل فضای کشور، به پیگیری تهیه نقشه‌ها برای رسیدن به مرحله مناقصه اشاره‌ کرد. سیدی؛ همچنین از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین امنیت فرودگاه‌ها خبر داد.

پروژه باند ۲۹ چپ مهرآباد الگوی پروژه‌ها باشد

علی قاسم‌زاده؛ عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به ضرورت داشتن روحیه جهادی در انجام پروژه‌های عمرانی، گفت: بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد پروژه‌ای بود که به صورت جهادی و شبانه‌روزی در مدت زمان به مراتب کوتاه‌تر از آنچه در نظر گرفته شده بود، به بهره‌برداری رسید و این پروژه می‌تواند الگوی خوبی برای تمام پروژه‌های فرودگاهی باشد. وی با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن به پروژه‌ها از سوی مدیران فرودگاهی، گفت: به‌ هیچ عنوان منتظر نباشند که یک مدیر از ستاد شرکت فرودگاه‌ها به محل پروژه اعزام و مشکل آن‌‌ها را حل کند، بلکه مدیران فرودگاهی باید به‌ صورت روزانه پیگیر پروژه‌ها باشند. راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها، با بیان اینکه زمین محل پروژه نباید برای مدت طولانی در اختیار پیمانکار باشد، گفت: فرودگاه‌ها با همکاری کمیته‌های امنیتی، پیش از آغاز پروژه و ورود پیمانکار، موانع احتمالی که موجب فرسایش پروژه می‌شود را برطرف کنند. همچنین حسن امجدی؛ عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، خواستار دقت و نظارت هر چه بیشتر مدیران فرودگاهی و ستادی در مقوله حسابرسی مالی شد و گفت: اگر حسابرسی مالی از سوی مدیران ستادی و فرودگاهی جدی‌تر گرفته شود، بخش اعظم مشکلات مالی و قانونی در این حوزه برطرف خواهد شد. وی خواستار جلوگیری از تکرار برخی مشکلات احصا شده پیشین در حوزه حسابرسی مالی شد و توجه به آن را باعث سرعت گرفتن کار‌ها دانست؛ همچنین به شفاف‌سازی درباره عقد قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان پرداخت و از حذف واسطه‌ها در این زمینه خبر داد.

بازنگری در نرخ پارکینگ فرودگاهی

ابراهیم مرادی؛ عضو هیأت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، نیز در این همایش خواستار بازنگری در نرخ پارکینگ‌های فرودگاهی شد و گفت: در حالی که یکی از درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاهی از پارکینگ‌های فرودگاهی به دست می‌آید، از سال ۱۳۹۴ تاکنون این نرخ‌ تغییر نکرده است و ضرورت دارد این نرخ پایین بازنگری و به‌روزرسانی شود. از مدیریت و همکاران معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این راستا خواستار همفکری و کمک به حل این مشکل هستم. وی برای جلوگیری از تضییع اموال عمومی در عرصه فرودگاهی، گفت: اکنون هزینه نگهداری و حفظ اموال فرودگاهی بسیار زیاد است و از سوی دیگر، فرآیند طولانی برای فروش آن‌ها وجود دارد. این موضوع هم هزینه زیادی روی دست فرودگاه‌ها می‌گذارد و هم این اموال در گذر زمان تضییع می‌شود. بر این اساس پیشنهاد می‌شود با واگذاری قانونی برخی از این اموال نظیر صندلی‌‌ها به سایر دستگاه‌های دولتی که اتفاقاً مورد استقبال هم قرار گرفته است، این معضل را به شیوه‌ای صحیح حل کنیم.