برگزاری مناقصه برای بازگشایی جاده‌های استان خراسان‌جنوبی

  برگزاری مناقصه برای بازگشایی جاده‌های استان خراسان‌جنوبی مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۷۰ کیلومتر باند دوم جاده‌های استان تا پایان امسال بازگشایی می‌شود که ۱۵ کیلومتر آن مربوط به جاده بیرجند – قاین است. مهدی جعفری در نخستین نشست کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات استان خراسان‌جنوبی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع […]

 

برگزاری مناقصه برای بازگشایی جاده‌های استان خراسان‌جنوبی

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۷۰ کیلومتر باند دوم جاده‌های استان تا پایان امسال بازگشایی می‌شود که ۱۵ کیلومتر آن مربوط به جاده بیرجند – قاین است. مهدی جعفری در نخستین نشست کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات استان خراسان‌جنوبی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد افزود: یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی افزایش طول باندهای دوم در استان است. وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۹۰ کیلومتر باند دوم جاده‌های استان در قالب پنج پروژه شروع شده است. مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۱۵ کیلومتر باند دوم نیز آماده مناقصه در استان است گفت: با شروع ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه جدید در بخش راه و راه‌آهن امیدواریم که شاهد اشتغال و کاهش تصادفات باشیم.

وی ادامه داد: ۷۰ کیلومتر باند دوم نیز آسفالت شده است که تا پایان سال بازگشایی و افتتاح می‌شود.

جعفری همچنین به بازگشایی باند دوم گردنه ثمن‌شاهی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گردنه خونیک نیز چهار کیلومتر آماده بازگشایی است‌ که‌ بعد از رفع نواقص دو کیلومتر دیگر امیدواریم تا یک‌ماه‌ونیم دیگر شاهد بازگشایی شش کیلومتر در این مسیر باشیم.

وی اظهار داشت: باندهای دوم محور بیرجند اسدیه و طبس یزد نیز بازگشایی شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به بازگشایی ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در ابتدای امسال یادآور شد: پیرو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و مصوبات این سفر با پیگیری استاندار به دنبال افزایش اعتبارات باند دوم هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی  نیز در این نشست گفت: ساخت مجتمع‌های بین‌راهی برای کاهش تصادفات در دستور کار بوده است.

 اسدا… جلال‌زاده با اشاره به شروع ۳۰ استراحتگاه موقت در راه‌های استان افزود: ۲۷ نقطه پرتصادف در خراسان‌جنوبی شناسایی شده که هشت نقطه رفع و هفت نقطه در دست اقدام است. 

وی گفت: دو نقطه پرتصادف شامل  یک مورد در پمپ بنزین معصومیه و یک نقطه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جزء اولویت‌هاست که امیدواریم نواقص آن رفع و تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به احداث گریزگاه در گردنه ثمن‌‌شاهی افزود: یک مورد گریزگاه هم در مرز ماهیرود انجام شده است. 

وی حضور شتر در جاده‌ها را یکی از عوامل مهم در وقوع تصادفات دانست و گفت: طرح نصب سیم در حاشیه جاده برای شهرستان‌هایی که بیشترین جمعیت شتر را دارند انجام شده و حفر کانال نیز در دست اقدام است. 

جلال‌زاده تأکید کرد: با این حال ساربان‌ها موظف به کنترل شترها هستند که وارد حریم جاده نشوند. 

وی افزود: نیاز است با استفاده از فشار قانونی شترهای سرگردان تعیین‌تکلیف شوند و اگر کنترل نشدند در اختیار راهداری قرار گرفته تا  از محل فروش این شترها محورها ایمن‌سازی شوند.