بازرس کل امور صنعت،معدنوتجارت سازمان بازرسی کل کشور، گفت: ۲۹ شهریور جلسهای در سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان، قطعهسازان بزرگ کشور و سایر دستگاههایی تأثیرگذار از جمله بانکمرکزی، گمرک ایران، سازمان محیطزیست و سازمان استاندارد درخصوص بررسی علت دپوی خودروهای تولیدی برگزار شد و مشکل چالش انباشته شدن خودروها در پارکینگ هر دو شرکت […]
بازرس کل امور صنعت،معدنوتجارت سازمان بازرسی کل کشور، گفت: ۲۹ شهریور جلسهای در سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان، قطعهسازان بزرگ کشور و سایر دستگاههایی تأثیرگذار از جمله بانکمرکزی، گمرک ایران، سازمان محیطزیست و سازمان استاندارد درخصوص بررسی علت دپوی خودروهای تولیدی برگزار شد و مشکل چالش انباشته شدن خودروها در پارکینگ هر دو شرکت خودروساز مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مناقصهمزایده، اشکان میرمحمدی؛ با بیان اینکه مشکل عمده خودروسازان، وارد کردن قطعات الکترونیکی بوده است، افزود: خودروسازان علت انباشت خودروها و کسری قطعات خودرو را مشکل تأمین نقدینگی و قطعهسازان هم قیمتگذاری دستوری را مطرح کردند. بازرس کل امور صنعت،معدنوتجارت سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه خودوسازان درخصوص جمعآوری خودروهای کف پارکینگ اعلام آمادگی کردند، گفت: مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرد ببش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو برساند و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان میدهد که هیچکدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودورهای دپو شده خود کنند. میرمحمدی؛ بیان کرد: خودروسازان با توجه به مشکلاتی که دارند، به دنبال اعمال افزایش قیمت هستند و قرار است با افزایش تولید، موجبات کاهش قیمت فراهم شود. بازرس کل امور صنعت،معدنوتجارت سازمان بازرسی کل کشور، گفت: سازمان بازرسی به ابعاد و عرصههای مختلفی در این زمینه ورود کرده است. سیدمحسن دهنوی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز، گفت: مجموع زیان انباشته از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۶ به ۸۳ هزار میلیارد تومان در پایان شش ماهه سال گذشته رسیده و در طول سهونیم سال حدود هفت برابر شده است. وی بیان کرد: از آذر ۹۶ تا آذر ۹۹ قیمت تیبای صندوقدار پنج برابر شده، در حالی که تورم دو برابر شده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: حمایت بیچون و چرا از خودروساز و قطعهسازانی که تبدیل به بخشی از مافیای خودرو شدهاند، باعث تحویل بیکیفیت خودرو به مردم و زیان انباشته خودروسازان شده است. دهنوی؛ گفت: در چند هفته گذشته که اوج نوسان بازار خودرو بوده، خبری از وزیر صمت نبوده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد: سال گذشته نزدیک ۸۰ هزار میلیارد تومان رانت، بابت تفاوت قیمت با بازار توزیع شد. مجید کاغذگریان؛ کارشناس صنعت خودرو هم، گفت: از ۹۰ هزار خودروی دپو شده شرکت ایرانخودرو ۱۰ درصد آنها معطل قطعه الکترونیکی هستند. وی بیان کرد: ساپکو با دو هزار نیرو وظیفه مدیریت زنجیره تأمین را بر عهده دارد. کارشناس صنعت خودرو، گفت: از ۹۱ هزار محصول دپو شده ایرانخودرو، همه آنها معطل قطعه الکترونیکی (چیپست) هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.