ماجرای خودروهای پلیسی که به‌جای بنزین آب می‌سوزانند

سردار سیدکمال ‌هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واقعاً برخی از خودروهای پلیس راهور با سوخت آب کار می‌کنند یا این مطلب کذب است، گفت: این مطلب صحیح است؛ یک پژوهشگر در البرز محصولی تولید کرده است که این امکان را به خودرو می‌دهد که با سوخت […]

سردار سیدکمال ‌هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واقعاً برخی از خودروهای پلیس راهور با سوخت آب کار می‌کنند یا این مطلب کذب است، گفت: این مطلب صحیح است؛ یک پژوهشگر در البرز محصولی تولید کرده است که این امکان را به خودرو می‌دهد که با سوخت بنزینی یا آب تردد کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سردار سیدکمال هادیانفر؛ افزود: در حال‌حاضر سه خودروی پلیس راهور در استان البرز هستند که به این سیستم مجهز شده‌اند و با سوخت آب کار می‌کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، بیان کرد: در واقع یک قطعه در کنار این لندکروزهای پلیس راهور نصب شده است که به خودرو این اجازه را می‌دهد با سوخت آب کار کند یا بنزین. هادیانفر؛ با توجه به اینکه خودروی تویوتا لندکروز مدل سال ۲۰۰۰ است و شش سیلندر دارد، مصرف سوختش خیلی بالا بود، گفت: بیشتر از یک سال است که این خودرو را آب‌سوز کرده‌ایم و در این مدت هیچ وقت قدرت موتور کم نشده است. وی خاطرنشان کرد: این خودرو با سامانه‌ای که روی آن نصب شده به صورت ترکیبی با آب و بنزین کار می‌کند و در معاینه فنی هم مشخص شد میزان آلایندگی این ماشین پایین‌تر از حد نرمال است. از اگزوز بوی بنزین یا گاز بیرون نمی‌آید و تا امروز هم مشکل فنی پیدا نکرده است. رئیس پلیس راهور، با اشاره به اینکه پلیس راهور قصد حمایت از این سامانه و نصب آن بر روی خودروهای راهنمایی و رانندگی را دارد، گفت: چرا خودروسازان از ظرفیت دانشگاه‌های داخل کشور یا پژوهشگران داخل کشور استفاده نمی‌کنند؟ چرا ما همیشه نگاهمان به بیرون است؟ هادیانفر؛ با گلایه از خودروسازان در زمینه ساخت خودروی ایرانی، گفت: ما خودروی ملی نداریم و این موضوع را در تمامی جلسات به خودروسازان گفته‌ایم؛ نباید ظرفیت‌هایی که در کشور داریم را نادیده بگیریم.