وام ودیعه ۱۰۰ میلیون و خرید مسکن ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود

طبق پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی وام ودیعه ۱۰۰ میلیون و خرید مسکن ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود محمد قره‌داغلی – وزیر راه‌وشهرسازی، گفت : پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی، افزایش وام خرید مسکن در تهران تا سقف ۶۵۰ میلیون تومان و ۷۰۰ میلیون تومان است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رستم قاسمی؛ بعد از جلسه مشترک با همتای ارمنستانی خود در […]

طبق پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی

وام ودیعه ۱۰۰ میلیون و خرید مسکن ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود

محمد قره‌داغلی – وزیر راه‌وشهرسازی، گفت : پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی، افزایش وام خرید مسکن در تهران تا سقف ۶۵۰ میلیون تومان و ۷۰۰ میلیون تومان است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رستم قاسمی؛ بعد از جلسه مشترک با همتای ارمنستانی خود در جمع خبرنگاران، درباره برنامه دولت برای افزایش توان مستأجران در تهران و سایر شهرهای بزرگ، افزود: وزارت راه‌وشهرسازی با تسهیلات ودیعه ۶۰ میلیون تومانی مخالف است و این رقم با پیشنهاد جدید ما در جلسه شورای‌عالی مسکن و با حضور رئیس‌جمهور بررسی خواهد شد، به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. وی ادامه‌داد: همچنین با رقم سود تسهیلات ودیعه مسکن که از سوی شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد تعیین شده است مخالفیم و این رقم باید کاهش یابد. وزیر راه وشهرسازی، همچنین از پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد که قرار است امروز سه‌شنبه مورد بحث قرار ‌گیرد، گفت: بازار مسکن ملتهب است و جلسات زیادی در ستاد تنظیم بازار برای کنترل این بازار برگزار شده است. وی با اعلام اینکه بسته پیشنهادی برای کنترل بازار مسکن به ستاد تنظیم بازار از سوی وزارت راه‌وشهرسازی ارائه شده است، گفت: عدد قابل‌توجهی به عنوان کمک‌ودیعه اجاره در جلسه شورای‌عالی مسکن تصویب می‌شود که برای مستأجران تهرانی خبر خوشی است. قاسمی؛ بیان ‌داشت: بلافاصله مردم در سایت دریافت وام ودیعه ثبت‌نام کنند و همه بانک‌ها موظف هستند این رقم را پرداخت کنند. وزیر راه‌وشهرسازی، درخصوص اجرای نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های تابعه ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده را به امضاء رسانده و همچنین ساخت ۱۶۷ هزار واحد مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در نظر گرفته شده آغاز شده و امسال به سقف مورد نظر درخصوص مسکن روستایی دست خواهیم یافت. وی افزود: تأمین زمین دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری در حال اتمام است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن بارگذاری شده و بقیه در مسیر الحاق و بارگذاری هستند. یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اجراء داریم که از مراحل مختلف از خاکبرداری تا سفت‌کاری در دست اجراء است. وزیر راه‌وشهرسازی، با تأکید بر اینکه بین ۱٫۵ تا دو سال ساخت مسکن در کشور به طول می‌انجامد، گفت: برنامه ما این است که شعار مسکنی دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد را در دو پارت دو میلیون واحدی اجراء کنیم تا قبل از شهریور امسال ساخت پارت نخست آن نهایی خواهد شد. وی درخصوص عدم تمکین صاحبخانه‌ها و آژانس‌های املاکی از مصوبه سقف اجاره‌بها نیز، گفت: آژانس‌های املاکی باید به سامانه وزارت راه‌وشهرسازی متصل شوند تا بتوانیم وضعیت بازار اجاره را کنترل کنیم و مشخص شود قراردادهای اجاره با چند درصد افزایش منعقد شده است؟ وزیر راه‌وشهرسازی، خاطرنشان‌کرد برای کنترل و جلوگیری از افزایش نرخ اجاره و ضمانت اجرایی قراردادها، آژانس‌های املاک به سامانه وزارت راه‌وشهرسازی متصل شوند. وی گفت: وقتی این سامانه راه‌اندازی شود هم بنگاه‌های املاکی موظف به رعایت مصوبه می‌شوند و هم از تعداد قراردادهای صوری کاسته خواهد شد. وی با بیان اینکه مذاکرات با ارمنستان گامی برای توسعه کریدور شمال‌-‌جنوب محسوب می‌شود، افزود: هر دو کشور مأموریتی برای افزایش تردد کامیون‌های باری ایرانی از این مسیر دارند و ارمنی‌ها از پیمانکاران ایرانی برای استانداردسازی این مسیر دعوت کرده‌اند. به طور قطع افزایش استانداردها در جاده بین ایران و ارمنستان باعث افزایش نقل‌وانتقالات بار در این مسیر خواهد شد. قاسمی؛ تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم بحث شده در مذاکرات بین وزیر زیرسخت‌های ارمنستان، تعرفه‌های جاده‌ای بوده است. وی با اشاره به کریدور شرق بین ایران و هند، گفت: احداث بندر چابهار مسیر اتصال به هند امروز تقریباً به صورت فیزیکی تمام شده و برای افزایش تجهیزات بندر چابهار با هندی‌ها توافقاتی انجام شده است. وزیر راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: در کریدور شرق، ما با مشکل پسکرانه‌ها مواجه هستیم و باید شبکه راه‌آهن به بندر چابهار متصل شود که این اتصال نیاز به منابع زیادی دارد که پیش از این، این منابع برای پروژه راه‌آهن چابهار تأمین نشده بود. قاسمی؛ افزود: اخیراً امکان استفاده از منابع توسعه ملی به وجود آمده، هرچند که با وام از صندوق توسعه ملی هم منابع تأمین مالی ساخت راه‌آهن چابهار کامل نمی‌شود اما به طور قطع این منابع باعث افزایش پیشرفت فیزیکی این پروژه خواهد شد. وی تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌های کریدور شرق و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی و از آنجا به راه‌آهن سرخس جزء اولویت‌های وزارت راه‌وشهرسازی است.