منع فروش لوازم‌یدکی استوک در بازار

گروه خودرو- با بالا رفتن قیمت ازر و وارد نشدن قطعات یدکی خودرویی، قیمت این اجناس در طول یکی، دو سال اخیر بی‌مهابا روند صعودی پیدا کرده است و از دیگر دلایل گرانی آن نیز می‌توان به کمبود قطعات در بازار اشاره کرد که با وجود این مشکلات خیلی از مصرف‌کننده‌ها به خرید قطعات دست‌دوم […]

گروه خودرو- با بالا رفتن قیمت ازر و وارد نشدن قطعات یدکی خودرویی، قیمت این اجناس در طول یکی، دو سال اخیر بی‌مهابا روند صعودی پیدا کرده است و از دیگر دلایل گرانی آن نیز می‌توان به کمبود قطعات در بازار اشاره کرد که با وجود این مشکلات خیلی از مصرف‌کننده‌ها به خرید قطعات دست‌دوم یا استوک روی آوردند که این موضوع می‌تواند عواقب بسیار ناخوشایندی در پی داشته باشد. در همین راستا  سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو نیز به مواردی اشاره کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی کاظمی؛ سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران درخصوص وضعیت بازار لوازم‌یدکی خودرو، گفت: قیمت لوازم‌یدکی به دلیل ثبات در نرخ ارز، چند ماهی می‌شود که ثابت است و هیچگونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم. او بیان کرد: برخی از فروشندگان حتی به دلیل اینکه خریداری در بازار وجود ندارد، لوازم مصرفی را زیر قیمت بازار می‌فروشند تا بتوانند بدهی خود را بدهند. در بازار لوازم‌یدکی نه‌تنها کمبودی وجود ندارد بلکه در تمام قفسه‌ها لوازم ایرانی و خارجی به میزان کافی وجود دارد. سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران، ادامه داد: قطعات خودروهای خارجی نیز در بازار به وفور پیدا می‌شود و مشکلی در تأمین آنها وجود ندارد؛ تنها مشکل نبود خریدار است چرا که به دلیل کاهش تردد، کمتر خودرویی خراب می‌شود و مردم کمتر برای خرید قطعه مراجعه می‌کنند. کاظمی؛ ‌درخصوص تأمین قطعات برای خودروهای چینی، بیان کرد: قطعات خودروهای چینی را در داخل تأمین نمی‌کنیم اما واردات آن با نرخ ارز آزاد صورت می‌گیرد و مشکلی در تأمین آنها وجود ندارد. مالکان نباید نگران تأمین قطعات این خودروها باشند. سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران، با اشاره به تأمین قطعات خودروهای لوکس در کشور، گفت: تا حدی که امکان داشته باشد قطعات برای خودروهای لوکس را اصل وارد می‌کنیم و اگر دولت، گمرک و بانک‌مرکزی صنوف را در واردات آزاد بگذارند این قطعات را وارد می‌کنیم. او تشریح کرد: اکنون قطعه‌ای که در ایران تولید می‌شود، اجازه ورود ندارد. اما قطعه‌ای که تولید نمی‌شود را وارد می‌کنیم. اگر دولت واردکننده را آزاد بگذارد، قطعات خودروهای لوکس هم در بازار به وفور حضور خواهند داشت. کاظمی؛ ‌با بیان اینکه فروش قطعات استوک و دست‌دوم در بازار ممنوع است، گفت: متأسفانه برخی از فروشندگان هستند که به درخواست مشتری قطعات دست‌دوم و استوک می‌فروشند که این کار ممنوع است و این ممنوعیت را به آنها اعلام کرده‌ایم. برخی به دلیل گرانی قطعات اصل به سراغ قطعات استوک می‌روند.