رشد شاخص کل بورس همراه با افزایش قیمت دلار

رشد شاخص کل بورس همراه با افزایش قیمت دلار در حالی در هفته‌های گذشته بورس تهران به افزایش قیمت دلار بی‌توجه بود که دیروز روند قیمت سهم‌‌‌‌ها با رشد قیمت دلار همگام شد. سهم‌های خودرویی توانستند تا نزدیک ۵ درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شوند.  به گزارش ایسنا، با این‌که قیمت دلار در هفته […]

رشد شاخص کل بورس همراه با افزایش قیمت دلار

در حالی در هفته‌های گذشته بورس تهران به افزایش قیمت دلار بی‌توجه بود که دیروز روند قیمت سهم‌‌‌‌ها با رشد قیمت دلار همگام شد. سهم‌های خودرویی توانستند تا نزدیک ۵ درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شوند.

 به گزارش ایسنا، با این‌که قیمت دلار در هفته گذشته با تلاطم‌هایی همراه شد و در روزهایی مرز ۴۷۰۰تومان را شکست، بورس تهران چندان تحت‌تأثیر این افزایش قرار نگرفت و روند کاهش قیمت سهم‌‌‌‌ها ادامه پیدا کرد. اما در این هفته با تداوم رشد قیمت‌ها شاخص کل بورس روند افزایشی به خود گرفته است. شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۲۵واحد رشد کرد و به رقم ۹۸هزارو۳۳ واحدی رسید.

شاخص کل‌ هموزن نیز با ۱۰۲واحد رشد به عدد ۱۷هزارو۶۱۲ دست یافت. شاخص آزاد شناور طی معاملات ۲۲۹واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۵هزارو۱۹۰ رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۰۳ و ۲۴۹ واحد رشد کردند.

بانک کارآفرینی، آسان‌پرداخت پرشین، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری غدیر هر یک به ترتیب ۱۵۹، ۲۹، ۱۹ و ۱۶ واحد در کاهش دماسنج بازار مؤثر بودند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران‌خودرو به ترتیب با ۸۵، ۷۱ و ۳۲ واحد تأثیر، سعی کردند شاخص‌‌‌‌ها را تقویت کنند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز روند قیمت بسیاری از سهم‌‌‌‌ها افزایشی بود به‌طوری که تقریباً تمام سهم‌های اصلی رشد بیش از ۴ درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند. این گروه تأثیر به‌سزایی در روند شاخص کل بازار داشت. خودرویی‌‌‌‌ها هم شاهد معامله ۲۳۳میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۹میلیارد تومان بودند.

در گروه فلزات اساسی نیز ۶۷میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱میلیارد تومان جابه‌جا شد. در این گروه تعداد زیادی از سهم‌‌‌‌ها با افزایش در قیمت پایانی روبه‌رو شدند اما درنهایت سهم‌هایی که روند کاهشی را تجربه کرده‌اند نیز کم نبودند.

گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای نیز با روند رشد در قیمت‌های پایانی‌اش مواجه شد و تنها ۳ نماد در این گروه افت قیمت را تجربه کردند. نیمی از سهم‌‌‌‌ها در گروه محصولات شیمیایی نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند قیمت سهم‌‌‌‌ها عمدتاً کم‌تر از دو درصد به سمت بالا یا پایین بود. در این گروه نزدیک به ۳۱میلیون سهم به ارزش ۱۰میلیاردو۷۰۰میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به حدود ۱۷۵میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۰۶میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۲هزارو۳۲۵ نوبت داد و ستد بود.

 

آیفکس نیز با رشد ۶٫۹ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۱۰۹۲٫۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۱میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۴۳۱میلیون سهم و اوراق مالی رسید. از جمله نمادهای تأثیرگذار روی آیفکس پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان بود.