واگذاری اوراق مشارکت قطعی به برنده مناقصه

استاندار قزوین خبر داد واگذاری اوراق مشارکت قطعی به برنده مناقصه استاندار قزوین گفت: بودجه جاری استان در سال جاری از ۸۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که این موضوع نقش مؤثری در مدیریت مطلوب استان ایفا خواهد کرد. به گزارش ایرنا، فریدون همتی اظهار کرد: منابع اعتباری و […]

استاندار قزوین خبر داد

واگذاری اوراق مشارکت قطعی به برنده مناقصه

استاندار قزوین گفت: بودجه جاری استان در سال جاری از ۸۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که این موضوع نقش مؤثری در مدیریت مطلوب استان ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی اظهار کرد: منابع اعتباری و بودجه استان محدود اما نیاز‌‌ها نامحدود هستند بنابراین باید با مدیریت جهادی و اولویت‌بندی دقیق و هوشمندانه در زمینه استفاده حداکثری از این منابع اقدام کرد.

وی با اشاره به دستور‌العمل هزینه کرد سهم اعتبارات استانی که توسط مدیریت سازمان برنامه‌ و بودجه استان در این نشست برای مدیران تشریح شد، گفت: یک کارگروه متشکل از چندین عضو از دستگاه‌های مختلف برای بررسی و بازبینی این دستور‌العمل باید تشکیل شود تا هدف مدیریت ارشد استان که تخصیص بهینه و استفاده مطلوب از منابع و اعتبارات تخصیص یافته است به شکل مطلوب‌تر و بی‌نقص‌تری محقق شود.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری در خصوص افزایش بودجه جاری استان گام بسیاری مهمی برداشته شد، افزود: امسال در شرایط کاهش فروش و قیمت نفت بودجه جاری استان از ۸۰۰ میلیارد ریال به یک‌هزارو۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

استاندار قزوین ادامه‌ داد: در کنار این موضوع در سال گذشته اختصاص ۵هزارو۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر دولت به استان قزوین موجب شد اجرای بسیاری از طرح‌های استان مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار و بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی شتاب بیش‌تری بگیرند.

وی افزود: همچنین از محل همین اعتبارات موفق شدیم در سال گذشته پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان را کلید زده و به مرحله مناقصه برسانیم که اکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت قطعی آن آماده واگذاری به برنده مناقصه است تا این طرح ظرف ۳۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار قزوین افزود: همچنین در اقدامی دیگر در سال گذشته موفق شدیم تمامی مطالبات کارمندان دولت را اعم از حقوق جاری، اضافه کار و رفاهی را با وجود کسری بودجه تا پایان سال تسویه کرده و به سال‌جاری موکول نکنیم که اقدام بسیار مهم و مؤثری در استان بود.

همتی اضافه‌کرد: رویه دولت و مجلس با توجه به کمبود اعتبارات به این شکل است که در پروژه‌های نیمه تکمیل و یا جدید به سمت بهره‌برداری با استفاده از بخش خصوصی پیش بروند و با توجه به این مهم باید مدیران استان نیز با این نگرش در خصوص پروژه‌های نیمه تکمیل و یا جدید وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه‌ها گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌ها تأمین نظر فرمانداران و بخشداران در عزل و نصب مدیران دستگاه‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌های استان است که باید با هماهنگی فرمانداران و بخشداران صورت گیرد تا نظم و انضباط حاکمیتی از دور‌‌ترین نقطه تا مرکز استان رعایت شود.

 

وی همچنین در پایان از مجمع نمایندگان استان درخواست کرد در خصوص افزایش اختیارات مدیریتی استان‌ها موادی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند تا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با دست بازتر و با اختیار بیش‌تری بتواند مشکلات کارگری و معضلات واحدهای صنعتی را بررسی و حل و فصل نماید.