۳۴۱۱ مزایده – اداره تصفيه امور ورشکستگی تهران – فروش ماشین‌آلات و دستگاه‌های موجود در محل کارخانه شرکت‌های ورشکسته

آگهی فراخوان واگذاری حق بهره‌برداری   اداره تصفيه امور ورشکستگی تهران به قائم‌مقامی از شرکت‌های ورشکسته فولاد قزوین و پارس آرمان شفق در نظر دارد نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری عرصه و اعیان و تأسیسات و ماشین‌آلات و دستگاه‌های موجود در محل کارخانه شرکت‌های ورشکسته فولاد قزوین و پارس آرمان شفق به آدرس: استان قزوین، شهرستان تاکستان، […]

آگهی فراخوان واگذاری حق بهره‌برداری  

اداره تصفيه امور ورشکستگی تهران به قائم‌مقامی از شرکت‌های ورشکسته فولاد قزوین و پارس آرمان شفق در نظر دارد نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری عرصه و اعیان و تأسیسات و ماشین‌آلات و دستگاه‌های موجود در محل کارخانه شرکت‌های ورشکسته فولاد قزوین و پارس آرمان شفق به آدرس: استان قزوین، شهرستان تاکستان، سه‌راه همدان، کیلومتر ۱ و ۵ جاده ابهر را در قالب بهره‌برداری در زمینه تولید میلگرد را از طریق برگزاری مزایده و با شرایط ذیل در ساعت ۱۱:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ ۲۸/۱۰/۱۴۰۰ در محل اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه مزار شریف، پلاک ۱۰، شعبه دوم اقدام نماید.

شرایط قرارداد بهره‌برداری و شرکت در مزایده

۱ قیمت پایه حق بهره‌برداری از محل کارخانه شرکت فولاد قزوین از قرار ماهیانه مجموعاً ۱۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بابت شرکت پارس آرمان شفق مجموعاً به مبلغ ۱۳٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال که مجموع حق بهره‌برداری هر دو کارخانه با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و تأسیسات موجود مبلغ ۲۵٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال طبق نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری برآورده گردیده است.

۲- برنده مزایده می‌بایست به میزان ۱۲ ماه چک مبلغ نهایی حق بهره‌برداری در مزایده را تحویل دفتر شعبه نماید و بابت تضمین حسن استعمال از دستگاه‌ها و اموال و ماشین‌آلات موجود و در اختیار بهره‌بردار در محل هر دو کارخانه ضمن صدور و تحویل چک‌های اجاره مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ضمانتنامه بانکی در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران صادر و تحویل شعبه نماید.

۳- مالیات بر اجاره بر عهده اداره تصفیه امور ورشکستگی می‌باشد لیکن؛ بهره‌بردار مکلف و متعهد به پرداخت ماهیانه به‌حساب اداره مالیات بوده و رسید آن را تحویل دفتر شعبه نموده و مبلغ پرداخت‌شده از اجاره ماهیانه کسر خواهد شد.

۴-کلیه شرکت‌کنندگان در مزایده می‌بایستی دارای سابقه تولید در زمینه فولاد به همراه پروانه بهره‌برداری معتبر و رزومه کاری خود را به همراه مستندات و اساسنامه شرکت تحویل شعبه نمایند تا اداره تصفیه در خصوص حسن انجام اجرای قرارداد از حیث توانایی و تضمین پرداخت اجاره‌بهای را در نظر بگیرد و در غیر این صورت اداره تصفیه امور ورشکستگی تکلیفی در رابطه با انعقاد قرارداد بهره‌برداری با برنده مزایده ندارد.

 ۵- هزینه تعمیرات جزئی برعهده بهره‌بردار بوده و هزینه تعمیرات کلی در صورتی که منتسب به بهره‌بردار از قبیل تفریط یا تعدی در نحوه استعمال و انتفاع نباشد یا جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری برعهده اداره تصفیه به قائم‌مقامی از شرکت‌های ورشکسته می‌باشد و در صورت اقدام بهره‌بردار بدون اذن و اجازه اداره تصفیه از مصادیق تعدی و تفریط است.

۶-پرداخت کلیه حقوق و مزایای دولتی از قبیل برق، آب، گاز و هزینه‌های جاری مربوط به‌عین مورد بهره‌برداری و حق و حقوق کارگران و بیمه و مالیات برعهده بهره‌بردار می‌باشد.

۷-بهره‌بردار می‌بایستی متعهد گردد بدون موانع و دلیل قانونی و تخلف حق اخراج کارگران شرکت‌های مورد بهره‌برداری را ندارد.

۸-بهره‌بردار حق استفاده از کد کارگاهی (مالیات و بیمه تأمین اجتماعی) و برند شرکت‌های ورشکسته را دارد و در این راستا مکلف است قبل از اجرای قرارداد با اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران نسبت به اخذ کد کارگاهی جدید از ادارات مربوطه اقدام و نسخه‌ای از اعلامیه مربوطه را تحویل دفتر شعبه نماید.

۹-بهره‌بردار حق واگذاری جزئی و کلی امتیازات ناشی از قرارداد منعقدشده را با ثالث نداشته و در صورت تخلف از این بند اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران حق فسخ یک‌طرفه قرارداد و تخلیه محل را دارد.

۱۰-اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران به‌منظور حسن استعمال از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موجود در محل کارخانجات شرکت‌های ورشکسته حق بازدید و سرکشی را در هر زمان که مقتضی و صلاح بداند را دارد.

۱۱- در صورتی که اداره تصفیه تصمیم به فروش محل کارخانجات شرکت‌های ورشکسته از طریق آگهی مزایده را داشته باشد مراتب یک ماه قبل به بهره‌بردار اعلام و نامبرده مکلف است در صورت فروش و یا واگذاری نسبت به تحویل و تخلیه محل اقدام نماید و در صورت عدم تحویل و تسلیم کارخانه روزانه مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال متعهد و مکلف به پرداخت به‌عنوان خسارات تأخیر در وجه اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران خواهد بود.

۱۲-اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران در واگذاری حق بهره‌برداری به متقاضی و در مقام تعیین برنده مزایده علاوه بر معیار بالاترین پیشنهاد را در نظر خواهد گرفت و با توجه به مجموع معیارهای ذکر شده برنده مزایده را تعیین و اعلام خواهد نمود.

۱۳-مدت قرارداد بهره‌برداری از تاریخ تحویل کارخانه به برنده مزایده به مدت یک سال خواهد شد.

نیلوفر کیوانی بروجنی

دادرس علی‌البدل مأمور به خدمت در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری تهران