موارد غیراخلاقی فضای مجازی را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنید

موارد غیراخلاقی فضای مجازی را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنید سخنگوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از مردم خواست موارد مربوط به محتوای مستهجن، مغایر با قانون و اخلاق در کانال‌ها، سایت‌ها و نرم افزارهای رایانه‌ای را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات […]

موارد غیراخلاقی فضای مجازی را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنید

سخنگوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از مردم خواست موارد مربوط به محتوای مستهجن، مغایر با قانون و اخلاق در کانال‌ها، سایت‌ها و نرم افزارهای رایانه‌ای را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، محمدرضا فرنقی زاد، گفت: کاربران می‌توانند با ورود به بخش «اعلام سایت‌های مغایر با قوانین کشور» در سامانه ۱۹۵ که برای پاسخگویی به شکایت‌هاست، گزارش خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۹۵ آماده است هرگونه گزارش مردمی را درباره محتوای شبکه‌ها، سایت‌ها، صفحه‌های فضای مجازی، کانال‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها که شکل مجرمانه، غیراخلاقی، مستهجن، ضددین، مخالف با کیان خانواده و جامعه و مخالف با قوانین شرعی و عرفی دارند، دریافت و به مسؤولان ارایه کند.

فرنقی‌زاد افزود: هر چند وزارت ارتباطات با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تلاش کرد با استفاده از انواع ابزار‌ها و فن‌آوری‌ها بر محتوای ارایه شده در فضای مجازی کشور نظارت کافی داشته باشد اما کاربران فعال فضای مجازی نیز می‌توانند با ارایه گزارش‌های خود در زمینه صیانت بیش‌تر در فضای مجازی و رفع نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی به وزارت ارتباطات کمک کنند.

 

سخنگوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اضافه کرد: مشارکت فعالانه مردم و ارسال گزارش در زمینه محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی در هر بخش از فضای مجازی می‌تواند زمینه‌ساز ارایه محتوای فاخر و سالم در این فضا شده و دغدغه مسؤولان و خانواده‌ها را در زمینه اثرگذاری منفی این محتوا‌ها بکاهد.