۳۶۱۸ آگهی – سازمان بنادر و دریانوردی – تخلفات اداری کارمندان

  شماره رأی: ۱۴۶۱    رأی قابل پژوهش تاریخ رأی: ۱۱/۰۳/۱۴۰۱ جلسه هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان بنادر و دریانوردی در تاریخ ۱۹/۰۲/۱۴۰۱ با حضور سه نفر از اعضاء جهت رسیدگی به اتهام آقای عباس‌ گیاه‌پرور، مستخدم قراردادی، متولد سال ۱۳۶۲، شماره شناسنامه ۸۹۷۵، صادره از تهران، فرزند ناصر، مدرک تحصیلی دیپلم […]

 

شماره رأی: ۱۴۶۱    رأی قابل پژوهش تاریخ رأی: ۱۱/۰۳/۱۴۰۱

جلسه هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان بنادر و دریانوردی در تاریخ ۱۹/۰۲/۱۴۰۱ با حضور سه نفر از اعضاء جهت رسیدگی به اتهام آقای عباس‌ گیاه‌پرور، مستخدم قراردادی، متولد سال ۱۳۶۲، شماره شناسنامه ۸۹۷۵، صادره از تهران، فرزند ناصر، مدرک تحصیلی دیپلم با عنوان پست کارشناس ارتباطات دریایی در بخش مرکزی استان تهران خدمت می‌نماید و در زمان صدور این رأی در حالت استخدامی غیبت بوده، تشکیل شد. با ملاحظه اسناد و مدارک موجود در پرونده و با توجه به شرح گردش کار مذکور در ذیل، اتهام منتسب به متهم که منطبق است با بندهای ۲،۱ و ۱۶ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۰۷/۰۹/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی احراز گردید، لذا متخلف به استناد بند (ی) ماده (۹) قانون مذکور، به مجازات اخراج از سازمان بنادر و دریانوردی محکوم می‌گردد. این رأی قابل تجدید نظر می‌باشد و محکوم‌علیه یا نماینده قانونی وی می‌تواند درخواست تجدید نظر خود را حداکثر ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ رأی به اداره کارگزینی مربوط به نشانی (محل خدمت) تسلیم نماید، در غیر این صورت به استناد تبصره ۱ ماده ۴ قانون مذکور، این رأی از تاریخ انقضاء مهلت یاد شده لازم‌الاجرا خواهد بود.

گردش کار: حسب گزارش‌های مورخ ۰۷/۰۷/۱۴۰۰ اداره کل حراست و ۰۶/۰۷/۱۴۰۰ اداره کل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی آقای عباس‌ گیاه‌پرور متهم است به جعل مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام‌نور و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. بدین توضیح که نامبرده از سال ۱۳۸۶ به‌عنوان مستخدم قرارداد انجام کار معین با مدرک تحصیلی جعلی لیسانس در سازمان مشغول به خدمت گردیده است و براساس تحقیقات به عمل آمده از سوی اداره کل حراست سازمان و نامه‌های مورخ ۰۱/۰۶/۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مورخ ۰۲/۰۶/۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی مدارک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس ارائه شده از سوی وی به سازمان بنادر و دریانوردی فاقد اصالت می‌باشد.

بر این اساس مقرر شد اتهامات مندرج در بندهای ۲،۱ و ۱۶ به وی تفهیم شود. با عنایت به اینکه نامبرده پس از ارتکاب تخلف مراجعتی به سازمان نداشت، لذا برابر مقررات قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ اتهام مشارالیه برای یک نوبت در روزنامه سپهرایران (شماره ۱۲۲۱ مورخ ۱۴/۱۰/۱۴۰۰) چاپ گردید. لیکن پس از گذشت مهلت مقرر قانونی هیچ‌گونه دفاعیه‌ای از جانب ایشان به این هیأت ارسال نگردید.

رأی هیأت: با عنایت به اسناد و مدارک موجود در پرونده به‌ویژه مکاتبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر جعلی بودن مدارک تحصیلی ارائه شده به سازمان و نیز امعان نظر به اینکه متهم پس از ابلاغ اتهام لایحه‌ای نیز جهت دفاع از خود ارسال نداشته است، از نظر این هیأت تخلفات انتسابی محرز می‌باشد و با توجه به آثار سوء اجتماعی عمل ارتکابی و نیز زیان وارده به دولت از حیث استفاده از مدرک تحصیلی مجعول لیسانس و دریافت مزایای آن به مدت قریب به ۱۳ سال و اصرار بر تخلف ارتکابی از طریق ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فاقد اصالت به منظور استفاده از مزایای آن، با رعایت ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری به‌اتفاق آراء مستند به بند (ی) ماده (۹) قانون مذکور رأی به اخراج نامبرده از سازمان بنادر و دریانوردی صادر می‌نماید.