مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی

ایران امن‌‌ترین کشور برای تردد کالا است

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه کریدور‌ها براساس اقتصادی بودن مسیرهای حمل‌ونقل تعریف می‌شوند، گفت: از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر اقتصادی بودن کریدور‌ها کاهش قیمت تمام شده، زمان ارایه خدمات، ایمنی کار و امنیت آن‌هاست که ایران از نظر امنیت، امن‌‌ترین کشور برای تردد کالاست. به گزارش مناقصه‌مزایده، عادل دریس؛ در […]

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه کریدور‌ها براساس اقتصادی بودن مسیرهای حمل‌ونقل تعریف می‌شوند، گفت: از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر اقتصادی بودن کریدور‌ها کاهش قیمت تمام شده، زمان ارایه خدمات، ایمنی کار و امنیت آن‌هاست که ایران از نظر امنیت، امن‌‌ترین کشور برای تردد کالاست. به گزارش مناقصه‌مزایده، عادل دریس؛ در همایش ارتقای کیفیت ارایه خدمات بندری در گیلان اظهار کرد: هدف از این همایش ارتقای کیفیت ارایه خدمات بندری با استفاده از نظارت مستمر بر اپراتورهای بخش‌خصوصی است. وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی و امور کل بندری براساس اصل ابلاغی ۴۴ قانون اساسی عمده عملیات بندری خود را به بخش‌خصوصی واگذار کرد لذا نظارت و بررسی بر کیفیت ارایه خدمات به شکل مستمر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و در جلسات کارشناسی این موارد را بررسی می‌کند. وی به فرصت‌هایی که از سوی کشورهای همسایه برای جذب کالا فراهم شده است، اشاره و اظهار کرد: این فرصت‌‌ها لزوم بازنگری در کیفیت ارایه خدمات و شاخص‌هایی که می‌تواند نحوه خدمات ارایه شده از نظر زمانی را اندازه‌گیری کند، تأکید دارد. دریس؛ ادامه داد: بندرانزلی با قدمت چندصد ساله در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار دارد و هدف دیگر از برگزاری این همایش‌ جذب صاحبان کالا از این کریدور بسیار نزدیک است که از نظر کیفی می‌تواند در ارایه خدمات نقش اثرگذاری در قیمت تمام شده کالا داشته باشد. وی با بیان اینکه اگر به این هدف در گردهمایی برسیم، می‌توان در جذب بیشتر کالا موفق عمل کرد، افزود: در راستای ارتقای کیفی بنادر از تمامی ناظران بندری که در بنادر شمال، جنوب وشرق کشور فعالند دعوت کردیم تا از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در تجهیزات ارتقای کیفی خدمات به مشتریان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: در این همایش شناسایی شاخص‌‌ها براساس دانش و تکنولوژی‌های روز، تکنولوژی‌های باز طراحی شده و مهندسی مجدد پایانه‌ها طبق شاخص‌های تعریف شده و آموزش نیروی انسانی به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد. وی ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی از این قبیل سازمان بنادر و دریانوردی بتواند بر قیمت تمام شده کالا از طریق افزایش بهره‌وری خدمات به صاحبان خطوط اثر‌گذار باشد که درصورت تحقق این امر سازمان بنادر و دریانوردی قادر خواهد بود با حداقل زمان خدمات خوبی ارایه کند و صاحبان کالا رغبت بیشتری برای مراجعه به بنادر خدمات‌دهنده خواهند داشت. دریس؛ تصریح کرد: کشور ما در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد اما برای اینکه صاحبان کالا را از طریق اقتصادی کردن این مسیر جذب کنیم باید بتوانیم خدمات خوبی را از طریق این بنادر ارایه کنیم.