معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

هزینه آسفالت یک کیلومتر جاده به ۳ میلیارد تومان رسیده است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ معاون سازمان راهداری کشور، عنوان کرد: برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده است که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها […]

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ معاون سازمان راهداری کشور، عنوان کرد: برآورد هزینه هر کیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده است که در تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها به ویژه محورهای بزرگراهی و اصلی متمرکز باشیم و با اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه‌گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را ارتقاء بخشد. معاون سازمان راهداری کشور، از برنامه خریداری هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری کشور طی سال‌جاری خبر داد و گفت: رویکرد ما این است که به‌ازای هر ماشین‌آلاتی که مدیران راهداری شهرستان‌‌ها تأمین می‌کنند، دو دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری کشور اختصاص یابد. در این باره، محمدرضا رضایی‌کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس، با شاره به اینکه وضعیت جاده‌های کشور مناسب نیست. سرجمع ۲۰ هزارمیلیارد تومان به وزارت راه‌وشهرسازی داده می‌شود که حتی برای نگهداری راه‌های موجود نیز کم است. ما بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده داریم که حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای نگهداری آن‌ها لازم است. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حالی که ما منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی به وزارت راه تخصیص می‌دهیم و انتظار داریم که برای ما راه‌های جدیدی نیز بسازند متأسفانه ما منابع مالی کافی نداشته و همه بار جاده‌ها نیز بر عهده دولت است‌. دولت خودش باید جاده بسازد و خودش از آن نگهداری کند. امروز وضعیت آسفالت جاده‌ها و زیر‌سازی جاده‌ها خوب نیست و به پیمانکاران نیز پول خوبی داده نمی‌شود. رضایی‌کوچی؛ در ادامه تأکید کرد: از طرف دیگر کیفیت خودرو‌ها پایین است. اگر جاده‌ای خراب بود و یا به هر دلیلی ماشینی منحرف شد، نباید این تصادف منجر به فوت سرنشینان آن شود. این نشان می‌دهد که کیفیت خودروهای تولیدی پایین است. متأسفانه ساخت خودرو در کشور ما انحصاری شده و دو شرکت هر خودرویی که می‌خواهند ساخته و مردم نیز محکوم هستند از آن‌ها استفاده کنند.