یک کارشناس صنعت خودرو، گفت: برای توسعه خودروهای برقی در کشور، نیاز است زیرساختهای مورد نیاز آن را توسعه دهیم. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی پهلوانی؛ در مورد زیر ساختهای مورد نیاز توسعه خودروهای برقی، گفت: بهطور کل زیر ساخت تولید و عرضه انرژی مورد نیاز خودروهای برقی از دو جنبه قابل بررسی و حائزاهمیت است. […]
یک کارشناس صنعت خودرو، گفت: برای توسعه خودروهای برقی در کشور، نیاز است زیرساختهای مورد نیاز آن را توسعه دهیم. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی پهلوانی؛ در مورد زیر ساختهای مورد نیاز توسعه خودروهای برقی، گفت: بهطور کل زیر ساخت تولید و عرضه انرژی مورد نیاز خودروهای برقی از دو جنبه قابل بررسی و حائزاهمیت است. جنبه اول فرآیند تولید که در شکلهای مختلف از جمله نیروگاههای سوخت فسیلی، نیروگاههای انرژیهای تجدیدپذیر مانند باد، آب و خورشید و همچنین نیروگاههای اتمی است. وی در ادامه، گفت: در ایران، خودروهای برقی مزیت خاصی نسبت به خودروهای احتراق داخلی ندارند، زیرا بازدهی کلی و همچنین میزان مصرف انرژی به نسبت پیمایش در این دو گروه از محصولات، تفاوت قابلملاحظهای ندارد. این کارشناس صنعت خودرو، افزود: جنبه دوم مربوط به هزینه تولید انرژی الکتریکی و ایجاد زیرساختهای لازم، در صورت حرکت به سمت برقیسازی خودروهاست؛ اگرچه انرژی تولید شده به کمک نیروگاههای گازی کمترین هزینه را دارد با این حال مشکلاتی از جمله آلایندگی و بازدهی پایین معایب اصلی آن است، همچنین در صورت حرکت به سمت برقیسازی کامل خودروها احتمالاً مبلغی در حدود ۱۲٫۵ میلیارد دلار سرمایهگذاری در زیرساختهای تولید نیرو در کشور لازم خواهد بود. پهلوانی؛ گفت: بهطور کلی مباحث مهم حفاظت از محیطزیست و محدودیت منابع سوخت فسیلی هستند که حرکت به سمت برقیسازی را در این محصولات منطقی میکنند، اما با توجه به زیرساختهای موجود در کشور باید پذیرفت که در حالحاضر این حرکت چندان اثر بخش نیست، زیرا که برنامهای مدون و منطقی برای توسعه زیرساختهای مذکور مشاهده نمیشود. وی در مورد اهمیت توسعه خودروهای برقی در ایران، گفت: امروزه پیشرفت چشمگیر خودروسازان مطرح جهان در زمینه توسعه محصولات الکتریکی کاملاً مشهود است. معیارهای اساسی و مؤثر بر انتخاب قوای محرکه خودرو، خودروساز و وضعیت موجود صنعت خودرو ایران، زیرساخت، بازار و مدیریت کلان مهمترین عواملی هستند که باید در مورد آنها مطالعات جامعی صورت پذیرد تا بتوان به جمعبندی اساسی در مورد ورود این محصولات به بازار کشور رسید.
سخنگوی شهرداری تهران، گفت: با توجه به گارانتی پنج ساله تاکسیهای برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. به گزارش بازار، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، درباره جایگزینی تاکسیهای فرسوده، گفت: با توجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دستوپنجه نرم میکند، شهرداری در تلاش است تا […]
وسایل نقلیه الکتریکی در چین، با یخچالهای داخلی و حتی سیستمهای کارائوکه داخل خودرو تصویب شدهاند. در عوض، خودروسازان بهطور فزایندهای به افزودنیهای جدید از تختخواب و امکانات دیگر روی میآورند تا فروش ضعیف را افزایش دهند. به گزارش مناقصهمزایده، تولیدکنندگان برتر خودروهای برقی با کاهش تقاضا در داخل کشور مواجه هستند زیرا مصرفکنندگان هزینههای […]
به تازگی لایهای حاوی الماس مصنوعی ساخته شده که میتواند دمای قطعات الکترونیکی را کاهش داده و همچنین شارژ باتریهای خودروهای الکتریکی را نیز تسریع کند. به گزارش مناقصهمزایده، الماس به دلیل هدایت حرارتی فوقالعاده بالا شناخته شده است. این ماده برای خنک کردن قطعات الکترونیکی با چگالی توان بالا، مانند پردازندهها، لیزرهای نیمههادی یا […]
گروه خودرو- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، گفت: تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ۵۴۷ تومان محاسبه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی رجبیمشهدی؛ مدیر عامل توانیر، افزود: در این خصوص هشت نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در جانمایی […]
دیدگاه بسته شده است.