حمایت ویژه مجلس از بازارسرمایه و سهامداران در لایحه بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازارسرمایه و همچنین منافع سهامداران به صورت ویژه تأکید شده است. علیرضا شهبازی؛ در گفتگو با سنا، در رابطه با موضوع اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دنبال حمایت از شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازارسرمایه و همچنین منافع سهامداران به صورت ویژه تأکید شده است. علیرضا شهبازی؛ در گفتگو با سنا، در رابطه با موضوع اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دنبال حمایت از شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور هستیم چرا که مجلس از گذشته تاکنون به دنبال شفافیت در بازارهای مالی به خصوص بازارسرمایه بوده است.

شفافیت صورت‌های مالی

وی افزود: با اجرای برخی دستورالعمل‌‌ها از جمله دستورالعمل حاکمیت شرکتی و حمایت دولت و مجلس از آنها، می‌توان شاهد شفافیت بیشتر صورت‌های مالی شرکت‌ها و همچنین ایجاد تعادل بین منافع ذی‌نفعان بود. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عنوان کرد: اجرای حاکمیت شرکتی ضمن حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، افزایش شفافیت و مهم‌تر از همه، افشای اطلاعات درست را به دنبال دارد.

هدایت منابع به سمت بازارسرمایه

شهبازی؛ در ادامه، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازارسرمایه و همچنین منافع سهامداران بسیار تأکید شده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس در راستای حمایت از بازار و همچنین رفع مشکلات و تنگناهای آن تلاش‌های بسیار کرده است، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان جهش تولید و مهار تورم، در صورتی که از بازارسرمایه و شرکت‌های بورسی حمایت کنیم به‌طور قطع منابع به سمت بازار و شرکت‌های بورسی سوق داده شده و رشد و رونق تولید را به دنبال دارد.