عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، گفت: زمانی که اتحادیه کسبوکارهای مجازی فعالتر بود، نظارت هم بر معاملات اینترنتی بیشتر بود و کسبوکارها اگر تا موعد اعلامی به تعهد خود عمل نمیکردند با آنها برخورد میشد، اما با تضعیف این اتحادیه دیگر نه کمیسیون بازرسی وجود دارد و نه شکایتی! رضا الفتنسب؛ در گفتوگو […]
عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، گفت: زمانی که اتحادیه کسبوکارهای مجازی فعالتر بود، نظارت هم بر معاملات اینترنتی بیشتر بود و کسبوکارها اگر تا موعد اعلامی به تعهد خود عمل نمیکردند با آنها برخورد میشد، اما با تضعیف این اتحادیه دیگر نه کمیسیون بازرسی وجود دارد و نه شکایتی! رضا الفتنسب؛ در گفتوگو با سیتنا، پیرامون تخلفات برخی فروشگاههای دارای اینماد و راهکار صحتسنجی اینماد برای مردم، گفت: نماد اعتماد الکترونیکی برای ساماندهی و به رسمیت بخشیدن به کسبوکارهای اینترنتی از اوایل دهه ۹۰ ایجاد شد. رفتهرفته تعداد کسبوکارها زیاد شد، ولی نماد بلوغ کامل را کسب نکرد، لذا اسم این نماد برای دوران فعلی مناسب نیست و مردم هم فکر میکنند اگر سایتی نماد اعتماد داشته باشد، هیچ تخلفی نخواهد داشت، در صورتی که تنها یک لوگو است و دریافت آن هم تسهیل یافته است. عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، اظهار کرد: مردم باید ابتدا نماد را چک کنند، سپس مجوز اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی آن فروشگاه را بررسی کنند که پروانه کسب داشته باشد، با این حال این موارد هم دلیل محکمی بر اعتماد کردن مردم نمیشود. الفتنسب، افزود: از طرف دیگر شبکههای اجتماعی را بررسی کنند و ببینند قدمت این فروشگاه چقدر است، اکنون خوشبختانه قوهقضاییه سامانهای راهاندازی کرده که سوابق در آن قابل رصد است. باید به نظام اعتبارسنجی دست یابیم که سایر ابعاد یک کسبوکار را بررسی کنیم که آیا چک برگشتی داشتند یا نه و یا شکایتی برای این کسبوکار یا مالک آن ثبت شده یا نه که با بررسی این ابعاد فضا برای اعتماد مردم بهتر میشود. عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که شرکتهای بیمهای فرآیند خرید و فروش را بیمه کنند، اما نشد و در این زمینه شرکتهای بیمهای کم کاری کردند و میتوانستند با دریافت برخی ضمانتها این روند را پیش ببرند. وی، افزود: مدل دیگری که وجود دارد و توسط یکی از سکوها هم اجرایی شد، این است که مبلغی که از سوی خریدار پرداخت میشود در درگاه پرداختی باقی میماند و پس از دریافت محصول، به حساب فروشنده واریز میشود که این روند توسط نهاد مربوطه یا پرداختیارها انجام میشود و در دنیا نیز این روند عملیاتی شده است. الفتنسب؛ گفت: زمانی که اتحادیه کسبوکارهای مجازی فعالتر بود، نظارت هم در این حوزه بیشتر بود و کسبوکارها اگر تا موعد اعلامی به تعهد خود عمل نمیکردند با آنها برخورد میشد، اما با تضعیف این اتحادیه دیگر نه کمیسیون بازرسی وجود دارد و نه شکایتی.
دیدگاه بسته شده است.