۹۰ درصد سازمان‌ها برای یکپارچه‌سازی هوش‌مصنوعی مشکل دارند!

براساس گزارش «معیار اتصال ۲۰۲۴» که توسط مرکز MuleSoft منتشر شده است، بیش از سه‌چهارم سازمان‌ها هم‌اکنون از چندین مدل هوش‌مصنوعی استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد آن‌ها گزارش دادند که در یکپارچه‌سازی فناوری هوش‌مصنوعی با سایر سیستم‌‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. نهمین گزارش سالانه معیار اتصال MuleSoft که براساس مصاحبه با ۱۵۰ مدیر فناوری اطلاعات […]

براساس گزارش «معیار اتصال ۲۰۲۴» که توسط مرکز MuleSoft منتشر شده است، بیش از سه‌چهارم سازمان‌ها هم‌اکنون از چندین مدل هوش‌مصنوعی استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد آن‌ها گزارش دادند که در یکپارچه‌سازی فناوری هوش‌مصنوعی با سایر سیستم‌‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. نهمین گزارش سالانه معیار اتصال MuleSoft که براساس مصاحبه با ۱۵۰ مدیر فناوری اطلاعات در سراسر جهان و در سازمان‌های دولتی و خصوصی با حداقل ۱۰۰۰ کامند انجام شده است، نشان می‌دهد بخش اعظم کسب‌وکار‌ها برای هماهنگ‌سازی هوش‌مصنوعی با سایر سیستم‌های کنونی با مشکل مواجه شده‌اند. در این مطالعه ۸۷ درصد مدیران آی‌تی سازمان اعلام کردند که ماهیت تحول دیجیتال در حال تغییر است. در این میان هوش‌مصنوعی چشم‌انداز فناوری را با میانگین حضور ۹۹۱ اپلیکیشن در شرکت‌های متوسط پیچیده‌تر می‌کند و بودجه آی‌تی سازمان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده روبه افزایش است. همچنین بیش از سه‌چهارم کسب‌وکار‌ها گزارش دادند که در فرآیندهای کاری خود چندین مدل هوش‌مصنوعی را به کار می‌برند و ۷۹ درصد آن‌ها هم از نگرانی‌های خود در مورد استقرار هوش‌مصنوعی صحبت کردند. تقریباً ۹۸ درصد مدیران حاضر در این مطالعه گزارش دادند که با چالش‌های مرتبط با تحول دیجیتال مواجه هستند و محرک‌های کلیدی در حوزه تحلیل داده برای ۸۱ درصد آن‌ها مشکل‌آفرین بوده است.