رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت عنوان کرد

صنعت موتورسیکلت‌سازی فعال‌‌ترین و بی‌حاشیه‌‌ترین صنعت کشور

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت، با بیان اینکه برای سال‌جاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه با عمق داخلی‌سازی ۴۰ درصد برنامه‌ریزی شده است، گفت: صنعت موتورسیکلت یکی از فعال‌‌ترین و بی‌حاشیه‌‌ترین صنایع در کشور است. به گزارش مناقصه‌مزایده، جلیل مجاهد؛ با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت یکی از فعال‌‌ترین و بی‌حاشیه‌‌ترین صنایع در کشور است، اظهار داشت: صنعت […]

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت، با بیان اینکه برای سال‌جاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه با عمق داخلی‌سازی ۴۰ درصد برنامه‌ریزی شده است، گفت: صنعت موتورسیکلت یکی از فعال‌‌ترین و بی‌حاشیه‌‌ترین صنایع در کشور است. به گزارش مناقصه‌مزایده، جلیل مجاهد؛ با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت یکی از فعال‌‌ترین و بی‌حاشیه‌‌ترین صنایع در کشور است، اظهار داشت: صنعت موتورسیکلت ایران نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد که از بخش دولتی با واردات موتورسیکلت از اروپا و ژاپن آغاز و از دهه ۷۰ بخش‌خصوصی به این صنعت ورود پیدا کرده است؛ با مونتاژ چهار مدل تولیدات خود را آغاز و در نهایت در سال ۱۳۸۱ بیش از ۱۸۰ کارخانه در این حوزه فعال بودند که براساس قوانین سختگیرانه و افزایش استاندارد‌ها امروز فقط ۴۵ کارخانه در عرصه تولید موتورسیکلت مشغول هستند که در حال‌حاضر تعداد ۲۰ هزار کارگر به صورت مستقیم در قطعه‌سازی و تولید و مونتاژ مشغول به کار هستند. رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت، در ادامه تأکید کرد: متوسط تولید سالانه کارخانجات از سال‌های (۱۳۹۵) الی (۱۴۰۰) حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بوده که با شروع کار دولت مردمی سیزدهم و در زمان فاطمی امین وزیر پیشین وزارت صنعت،معدن‌وتجارت با سیاست‌گذاری همزمان رشد تولید و بومی‌سازی را به همراه داشته است و در وزارت علی‌آبادی؛ این امر با شدت و جدیت ادامه داشته و تولید ۲۷۰ هزار دستگاه در سال (۱۴۰۰)و تعداد ۴۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال (۱۴۰۱) تولید و به بازار عرضه شده است. وی افزود: در سال‌جاری نیز تولید ۶۰۰ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است. سهم تولید عمق داخلی‌سازی ۴۰ درصد برنامه‌ریزی شده که از سهم بیش از ۶۰ درصد بازار ۴۰ درصد آن محقق شده است که در برنامه وزارت صنعت در پایان سال (۱۴۰۳) باید درصد ساخت داخل کلیه محصولات به عمق ۴۰ درصد برسد. مجاهد؛ تصریح کرد: در رابطه با ارزبری این صنعت درست است که در سال‌جاری سهم این صنعت نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته اما معدل ارز بری به دلیل بالا رفتن عمق بومی‌سازی کاهش داشته و قیمت محصولات و شرایط فروش آن گواه بر صحت این موضوع است که نسبت به قیمت ارز با بهترین قیمت‌ها و سهل‌‌ترین شرایط به بازار عرضه و در اختیار مردم و ارگان‌های دولتی قرار سیاست‌گذاری وزارت صنعت و افزایش، تولید قیمت‌ها بسیار رقابتی شده است. رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت، گفت: شایعاتی که درخصوص کاهش عمق ساخت داخل بومی‌سازی مطرح شده کذب محض بوده و انجمن صنعت موتورسیکلت این مطلب را تکذیب کرده است و اسناد موجود در وزارت صمت گواه صحت این مطلب است؛ همچنین اعلام شده در صنعت موتورسیکلت ارزپاشی شده و ده برابر افزایش مصرف ارزی شده است کاملاً کذب بوده و با هدف تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است. تمامی اسناد لازم در این زمینه در وزارت محترم صنعت و گمرک محترم موجود است.