آغاز فروش سکه در مرکز مبادله با روش شبه‌مزایده!

فروش سکه طلا در سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، عرضه انواع سکه طلای بهار آزادی در سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران صورت می‌گیرد و نوع و مقدار سکه طلا، در آگهی حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران اعلام می‌شود و از طریق مراجعه مستقیم به […]

فروش سکه طلا در سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، عرضه انواع سکه طلای بهار آزادی در سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران صورت می‌گیرد و نوع و مقدار سکه طلا، در آگهی حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران اعلام می‌شود و از طریق مراجعه مستقیم به سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران به آدرس اینترنتی www.market.ice.ir می‌توان در حراج سکه شرکت کرد. متقاضی برای ثبت‌نام در سامانه معاملات به آدرس باید از طریق شماره همراه منطبق با کدملی خود اقدام کند و سپس اقدام به ثبت اطلاعات هویتی، آدرس، شماره حساب و شماره کارت کند. احراز هویت در سامانه معاملات طلا غیرحضوری و از طریق سازمان ثبت‌احوال استعلام می‌شود. در حال‌حاضر احراز هویت و ثبت‌نام قابل انجام است و از ساعت اعلامی آغاز حراج، ثبت سفارش امکان‌پذیر است. برای ثبت سفارش باید کیف پول خود را به تعداد سکه‌‎‏هایی که قصد خرید دارید، شارژ کنید. در صورت کافی بودن موجودی کیف پول، متقاضی هنگام ثبت نهایی سفارش باید تعداد سفارش مورد نظر خود را با در نظر گرفتن موجودی کیف پول خود شامل بر کارمزد، ثبت کند. در صورت فعال نبودن امکان خرید در سامانه، متقاضی باید کسری مبالغ را از طریق سامانه در کیف پول واریز کند.

زمان واریز وجه در کیف پول تأثیری در تعیین اولویت ندارد

همچنین مرکز مبادله در اطلاعیه شماره یک حراج سکه اعلام کرد: «پس از ثبت سفارش توسط متقاضیان خرید، مرتب‌‏‌سازی و اولویت‏‌بندی سفارش‌‌ها براساس بالا‌ترین قیمت پیشنهادی صورت می‌گیرد و در قیمت‌های یکسان، زمان ورود ثبت سفارش، مبنا خواهد بود. عرضه‌کننده براساس وضعیت سفارش‏‌‌ها و قیمت‌های متعارف روز حراج، حداقل قیمت را تعیین خواهد کرد و به سفارش‏‌های با قیمت بیشتر از آن، سکه تخصیص داده می‌شود. اولویت تخصیص سکه بر مبنای قیمت و زمان سفارش‌گذاری از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ روز حراج است و زمان واریز وجه در کیف پول، تأثیری در تعیین اولویت ندارد. سامانه، قیمت پایه‏ از‏ پیش‏ تعیین‏‌شده ندارد و قیمت پیشنهادی ثبت‌شده توسط متقاضی در سامانه، مبنای تخصیص است. در عین حال که ثبت قیمت پایین نامتعارف و ممکن است باعث برنده نشدن متقاضی شود. بنابراین بهترین قیمت‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌کنندگان ملاک برنده شدن یا برنده نشدن است.»