بانک مرکزی:روابط تجاری ایران و آلمان وارد مرحله اجرایی می‌شود

  در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران و دبیر دولتی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان اعلام شد که روابط تجاری دو کشور پس از اجرایی شدن برجام وارد فاز جدیدی از مناسبات اقتصادی شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی ا… سیف، رییس کل بانک مرکزی و «ماتیاس ماخنیگ» در […]

 

در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران و دبیر دولتی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان اعلام شد که روابط تجاری دو کشور پس از اجرایی شدن برجام وارد فاز جدیدی از مناسبات اقتصادی شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی ا… سیف، رییس کل بانک مرکزی و «ماتیاس ماخنیگ» در این دیدار، بر رفع هر چه سریعتر موانع گسترش روابط تجاری تأکید و راه‌های تسهیل آن را بررسی کردند.

سیف به روابط دیرینه اقتصادی ایران و آلمان و دیدارهای انجام شده در ماه‌های گذشته میان مسؤولان بانکی دو کشور اشاره کرد و گفت: از دیدگاه ما، موانع بزرگی در گسترش روابط وجود ندارد.

وی به دیدار با رییس کل بانک مرکزی آلمان و همچنین مذاکره با گابریل وزیر اقتصاد آن کشور اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها نتایج مثبتی برای از سرگیری روابط بانکی حاصل شده است و انتظار می‌رود این روابط هرچه سریعتر به شرایط مطلوب برسد.

رییس کل بانک مرکزی با استقبال از حرکت به سمت عملیاتی کردن گسترش روابط تجاری ایران و آلمان، تصریح کرد: با از بین بردن ابهام‌ها در زمینه‌های اقتصادی و بانکی می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که بانک‌ها، ارزیابی درستی از ریسک‌های احتمالی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. همچنین باید آگاهی کاملی از ابهام‌ها و نگرانی‌های بانک‌های آلمانی داشته باشیم و از طریق تعامل روابط را تقویت کنیم.

رییس شورای پول و اعتبار درباره انطباق بانکداری ایران با استانداردهای بانکداری بین‌الملل نیز اظهارکرد: بانک مرکزی در سال‌های اخیر استانداردهای بال ۲ و بال ۳ و اصول حاکمیت شرکتی را برای بانک‌های ایرانی در نظر قرارداده است. همچنین مذاکراتی با «بافین» داشته‌ایم تا از تجربه‌های آن‌ها برای استانداردسازی عملیات بانکی و نظارت مؤثر بر فعالیت بانک‌ها بهره ببریم.

همچنین در این دیدار دبیر دولتی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان با ابراز علاقه کشورش و اتحادیه اروپا برای احیای روابط گسترده سیاسی و اقتصادی با ایران، گفت: پس از توافق هسته‌ای امیدواریم برای حل مشکلات گام‌ برداریم.

 

ماتیاس ماخنیگ، افزود: اقتصاد آلمان منتظر حاصل شدن نتایج مثبت برای از سرگیری همکاری تجاری با ایران است.