تقویت تشکل‌های کارگری به نفع چرخه تولید و اقتصاد است

  دبیر خانه کارگر نیشابور گفت: تقویت تشکلات صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود. محمد عمارلو با بیان این‌که در حال حاضر انسجام تشکل‌های کارگری کم‌رنگ شده است، به ایلنا گفت: همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری به نفع کارگران و در بعد وسیع‌تر به نفع چرخه تولید […]

 

دبیر خانه کارگر نیشابور گفت: تقویت تشکلات صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود.

محمد عمارلو با بیان این‌که در حال حاضر انسجام تشکل‌های کارگری کم‌رنگ شده است، به ایلنا گفت: همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری به نفع کارگران و در بعد وسیع‌تر به نفع چرخه تولید و اقتصاد کشور است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت فعلی تشکلات کارگری نسبت به اثرات منفی و مخرب کم‌رنگ شدن نقش تشکل‌های کارگری در تصمیمات کلان اقتصادی کشور هشدار داد و افزود: هم اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تشکل‌های صنفی توان تحت پوشش قراردادن جامعه کارگری و چانه‌زنی در چارچوب قوانین را ندارند و این ضعف در پویایی تولید نیز نمود پیدا می‌کند چرا که آنان نمی‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی ایفا کنند.

دبیر خانه کارگر نیشابور با بیان این‌که امیدواریم دولت در سال ۹۵ به این رویه خاتمه دهد، گفت: در حکم نمونه می‌توان به تصویب نرخ دستمزد‌های سال آینده کارگران اشاره کرد که در آن تعیین نرخ مصوب دستمزد‌‌‌ها بر اساس سبد حداقلی و حداکثری تعریف نشد و این موضوع باعث نارضایتی کارگران شده است.

 

وی درباره کم توجهی به حقوق نیروی کار با وجود ضعف نهادهای کارگری ابراز نگرانی کرد و افزود: موانع و محدودیت‌های نمایندگان کارگری برای پیگیری مشکلات کارگران در واحد‌های تولیدی و سایر مجامع ۳ جانبه باعث افزایش مشکلات کارگران شده است.