گزارش «مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در دوران پسابرجام» بررسی شد

     هیات دولت در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی را در خصوص «مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در دوران پسابرجام» مورد بحث و بررسی قرارداد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، اعضای هیأت دولت در جلسه دیروز خود، با اشاره به اهمیت و اولویت مبارزه با پولشویی، بر […]

     هیات دولت در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی را در خصوص «مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در دوران پسابرجام» مورد بحث و بررسی قرارداد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، اعضای هیأت دولت در جلسه دیروز خود، با اشاره به اهمیت و اولویت مبارزه با پولشویی، بر تقویت ساختار و جایگاه مبارزه با پولشویی و پیگیری ارتقای و بهبود وضعیت فعلی در سطح داخلی و بین‌المللی و برقراری تعامل سازنده با سایر کشور‌ها تأکید کردند.

براساس آخرین آمار مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی که تا پایان سال ۱۳۹۴ ارایه شده، دو هزار و ۹۲۷ گزارش در ارتباط با معاملات مشکوک به این مرکز ارسال گردیده که از این تعداد، ۳۱۸ پرونده به دادسرا ارسال شده است.

در این جلسه بر تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرایی مبارزه با پولشویی در سطح داخلی به منظور پیشگیری از شکل‌گیری باند‌ها و گروه‌های تبهکار سازمان یافته به‌ویژه در زمینه قاچاق مواد مخدر و کالا تأکید و مقرر شد هماهنگی و اقدامات لازم برای فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز فنی و تکنیکی فراهم شود.

مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی براساس اصل ۴۹ قانون اساسی که دولت را مکلف به جلوگیری و بازگرداندن درآمد‌ها و ثروت‌های نامشروع و غیرقانونی کرده است، به بررسی ارتباطات مالی بین برخی افراد در پرونده‌های مشکوک پرداخته و گردش مالی مرتبط با این پرونده‌ها را رصد و نظارت کرده است.

اعضای هیأت دولت در ادامه این جلسه، آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به تصویب رساندند.

 

هیات وزیران این تصمیم را با توجه به ضرورت انتظام بخشی به رویه پرداخت شهریه دانشجویان شاهد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اتخاذ کرد. بر این اساس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین‌نامه در هر نیم‌سال تحصیلی نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام کنند. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است صددرصد هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین را در وجه دانشگاه‌ها و مؤسسات مذکور تأمین و پرداخت کند.