معاون سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد عبور رشد اقتصاد دیجیتال از مسیر کسب و کارهای نوپا معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اندازه کوچک بخش خدمات در اقتصاد ایران، بر نقش حوزه ICT به عنوان حوزهای مؤثر برای رشد اقتصاد خدماتی در کشور تأکید کرد. رضاباقریاصل در گفتوگو با ایسنا درباره نقش […]
معاون سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد
عبور رشد اقتصاد دیجیتال از مسیر کسب و کارهای نوپا
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اندازه کوچک بخش خدمات در اقتصاد ایران، بر نقش حوزه ICT به عنوان حوزهای مؤثر برای رشد اقتصاد خدماتی در کشور تأکید کرد.
رضاباقریاصل در گفتوگو با ایسنا درباره نقش کسبوکارهای اینترنتی در رونق اقتصاد دیجیتال بیانکرد: بحث دیجیتال که یکی از زیربناهای اصلی توسعه اقتصاد دیجیتالی است، بخش عمدهای از آن توسط فعالیتهای بخش خصوصی شکل میگیرد، در واقع اما بازیگران اصلی رونق این حوزه جوانان تحصیلکردهای هستند که در این حوزهها کسب دانش کرده و فعالیت خود را آغاز کردهاند.
وی با بیان اینکه ما تحقق اقتصاد دیجیتال را بدون حضور جوانان تحصیلکرده شاهد نخواهیم بود، اضافهکرد: تمام کشورهای پیشرو در زمینه اقتصاد دیجیتال، توسعه خود را بر توسعه مهارتهای دیجیتالی و مدیریت دیجیتالی بنا کردهاند. کشور ایران نیز به واسطه علاقهمندی جوانان به این حوزهها و همینطور شاید فاصله زیادی که در دیگر صنایع با کشورهای توسعهیافته داریم فارغالتحصیلان زیادی را در حوزههای مربوط به ICT داشتهایم.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه در حوزه نیروهای انسانی ظرفیت ویژهای را در حوزههای دیجیتالی در کشور داریم، اظهارکرد: در مورد زیرساختهای حقوقی و فرهنگی مربوط به کسبوکارهای دیجیتالی مشکلاتی داریم که باید حل شوند که اگر حل شوند میتوانند تحولاتی جدی را در حوزه ICT در کشور به وجود بیاورند.
باقریاصل با اشاره به فاصله اندازه واقعی بازار حوزه دیجیتال با اندازه پیشبینی شده در برنامههای توسعه، بیانکرد: بخش عمدهای از فاصله ۴۰ هزار میلیارد تومانی فعلی بازار دیجیتال کشور با مقدار پیشبینی شده در برنامه توسعه ششم که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است تنها توسط کسبوکارهای نوپا میتواند محقق شود.
وی اضافهکرد: البته همیشه «کسبوکارهای نوپا»، نوپا باقی نمیماند بلکه به تدریج به سمت کسبوکارهای بسیار بزرگتری میل میکند؛ همچنین باید گفت که آثار توسعهای این کسبوکارها همیشه مستقیم نیست بلکه میتواند آثار غیرمستقیمی همانند آنچه در تاکسیهای تلفنی پیش آمد داشته باشد و تعداد بسیار زیادی از افراد را در قالب راننده به خود مشغول کند.
وی در نهایت با بیان این که اقتصاد خدمات ما در کشور بسیار ضعیف است و حجم آن هم در حال حاضر ۵۰ درصد است، اظهارکرد: اقتصاد خدمات حداقل باید به نسبت حداقل بالای ۶۰ درصد در اقتصاد کشور برسد که در این راستا بازار ICT میتواند دریافتکننده و تحریککننده این بخش از اقتصاد باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.