مدیر یک پیامرسان بومی خواستار شد حاکمیت، تجهیزات سختافزاری را به صورت امانی در اختیار پیامرسانها قرار دهد مدیر یک پیامرسان بومی گفت: جدیداً مد شده هر از چندگاهی برخی ارگانها تماس میگیرند و میگویند قصد حمایت داریم جلسه بگذاریم خواستههایتان را مطرح کنید و پس از آن جلسات هیچ خبری نمیشود. محمدرسولکاظمی، مدیر پیامرسان […]
مدیر یک پیامرسان بومی خواستار شد
حاکمیت، تجهیزات سختافزاری را به صورت امانی در اختیار پیامرسانها قرار دهد
مدیر یک پیامرسان بومی گفت: جدیداً مد شده هر از چندگاهی برخی ارگانها تماس میگیرند و میگویند قصد حمایت داریم جلسه بگذاریم خواستههایتان را مطرح کنید و پس از آن جلسات هیچ خبری نمیشود.
محمدرسولکاظمی، مدیر پیامرسان بومی آیگپ در گفتوگو با فارس در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک فعال بازار پیامرسان بومی چه راهکاری را برای حمایت مفید و مؤثر از پیامرسانهای بومی پیشنهاد میکنید، اظهارداشت: متأسفانه درباره پیامرسانهای بومی بدون مشورت با فعالان این صنعت و خواست نظرشان برای مشکلاتشان راهکار ارایه کردند و تصور میکنند بهترین حمایتها را در نظر گرفتهاند و توقع هم دارند تمام مشکلاتمان حل شود.
وی گفت: مشکل اصلی تمام پیامرسانهای بومی از جمله پیامرسان ما ضعف زیرساخت و تأمین تجهیزات است. خرید تجهیزات نیازمند هزینه زیاد است و تجهیزات هم به محض استفاده دچار افت قیمت میشوند. اگر پیامرسانها بخواهند با تسهیلات ۵میلیاردی تجهیزات بخرند و توسعه فنی بدهند تا بتوانند مخاطب جذب کنند به زودی اعتبار به پایان میرسد در حالی که ۳سال بعد باید یکمیلیاردو۲۰۰میلیونتومان روی ۵میلیاردتومان بگذارند و بازگرداند.
این مدیر پیامرسان بومی تصریحکرد: پیشنهاد میشود به جای تسهیلات ۵میلیاردتومانی، حاکمیت زیرساختهای سختافزاری را فراهم و تجهیزاتی را خریداری میکرد و به صورت امانی در اختیار پیامرسانها قرار میداد تا از این بستر سختافزاری، برای توسعه نرمافزاری استفاده کنند.
کمبود دانش فنی برای رقابت با بزرگان دنیا
وی ادامهداد: مشکل بزرگ دیگر پیامرسانهای داخلی سطح دانش و توان علمی است که در این موضوع با شرکتهای مطرح خارجی اختلاف معناداری داریم.
کاظمی با بیان اینکه برای رقابت با بزرگان دنیا در حوزه پیامرسان نیازمند انتقال دانش فنی و سطح علمی متخصصان کشور هستیم، گفت: به عنوان یکی از اقدامات عملی برای کمک واقعی به پیامرسانها میتوانستند با شرکتهای معتبر و مطرح دنیا برای انتقال دانش فنی در این زمینه هماهنگی کنند.
گفتیم دیگر در جلسات حمایتی دولتیها شرکت نمیکنیم
مدیر پیامرسان بومی آیگپ با انتقاد از وعدههای حمایتی از پیامرسانهای بومی، افزود: جدیداً مد شده هر از چندگاهی برخی ارگانها تماس میگیرند و میگویند قصد حمایت داریم، جلسه بگذاریم خواستههایتان را مطرح کنید و پس از آن جلسات هیچ خبری نمیشود. به نظر میرسد ارگانها تکلیف ابلاغشدهای دارند که باید گزارش کار خود را به نهادهای دیگر ارایه کنند.
وی ادامهداد: در نتیجه جلسات و وعدههای مکرر مسؤولان دولتی اعلام کردهایم دیگر در جلساتی شرکت نمیکنیم. این جلسات پس از ۴ماه، به جز از دست دادن زمان و امیدوار شدن فایدهای نداشته است.
وی گفت: برای مثال سازمان صداوسیما اخیراً اعلام کرد قصد دارد برنامه کوتاهی برای معرفی ۴پیامرسان بومی مورد حمایت تهیه و پخش کند که اعلام کردیم علاقهمند به تهیه این فیلم نیستیم. زیرا زمانی که در این سازمان خودتان به پیامرسان بومی اعتقاد ندارید و حتی پیامرسان بومی خودتان را تبلیغ نمیکنید، فیلمی از معرفی ۴پیامرسان چه فایدهای در جذب مخاطب دارد؟
وزارت ارتباطات یک پیامرسان خاص را پیشنهاد میکند
کاظمی گفت: تخفیفهایی که تاکنون برای پیامرسانهای بومی اجرایی شده از جمله تخفیف یک سومی پهنای باند و اختصاص فضای رایگان دیتا سنتری برای حمایت عملی کافی نبوده است و پاگرفتن یک پیامرسان در قامت تلگرام به پیشنیازهای قویتری نیاز دارد، همچنان که میبینیم برخی پیامرسانها خارج از این دست حمایتها فعالیت میکنند.
افزود: اخیراً در جلسهای با یک سازمان دولتی برای ارایه خدمات به مخاطبان این سازمان صحبت میکردیم که آنها اعلام کردند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دریافت خدمت به آنها یک پیامرسان خاص را پیشنهاد کرده و آمده بودند تا امکانات و توان دیگر پیامرسانها را نیز ارزیابی کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.