بهبود معیشت معدن‌کاران با افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران اعلام کرد   بهبود معیشت معدن‌کاران با افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ به عنوان تابعی از شمش فولاد و تأثیر آن بر ایمنی و معیشت کارگران گفت: با تزریق منابع حاصل از افزایش قیمت زغال‌سنگ می‌توانیم شاهد تحولات مثبتی […]

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران اعلام کرد  

بهبود معیشت معدن‌کاران با افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به افزایش قیمت خرید زغال‌سنگ به عنوان تابعی از شمش فولاد و تأثیر آن بر ایمنی و معیشت کارگران گفت: با تزریق منابع حاصل از افزایش قیمت زغال‌سنگ می‌توانیم شاهد تحولات مثبتی در حوزه رفاه کارگری و معیشت کارگران کارگاه‌های زغالی باشیم.

علی‌نصیری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان این‌که قیمت خرید زغال‌سنگ خام ۲۱درصد، زغال‌سنگ شسته ۲۰درصد و زغال‌کوک ۱۷درصد افزایش یافته است، گفت: با این‌که پس از مدت‌‌ها قدمی روبه جلو برداشته شده است اما رقم قابل‌توجهی برای معادن نیست. به هر روی تا تحولی در زمینه نقدینگی معادن صورت نگیرد، مشکلات معادن با این افزایش‌‌ها حل نمی‌شود.

این عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران با تأکید بر این‌که تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد کارگران کارگاه‌های زغالی دیگر یک روال عادی شده، گفت: چند سالی شاهد افزایش قیمت زغال‌سنگ نبودیم و حتی افزایش فعلی هم به سختی و در مذاکرات طولانی ممکن شد.

وی افزود: ما تازه در اولین جلسه‌ای که در کمیته پشتیبانی زغال‌سنگ در وزارت صنعت، معدن‌وتجارت برگزار شد پس از یک جلسه طولانی در این خصوص با خریدار عمده زغال‌سنگ کشور به توافق رسیدیم.

نصیری با بیان این‌که هرچند اختلاف یک‌درصدی که بین قیمت زغال‌سنگ خام و کنستانتره وجود دارد، چندان چشمگیر نیست، افزود: خواسته کارفرمایان معادن این بود که این اختلاف یک درصدی حتماً وجود داشته باشد چراکه می‌خواهند منابع حاصل از آن را خرج ایمنی معادن کنند.

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: در یک کلمه نمی‌توانم بگویم که افزایش فعلی قیمت خرید زغال‌سنگ عالی است، خوب است یا اصلاً به‌درد نمی‌خورد اما باید آن را به فال نیک بگیریم.