سازمان ایمیدرو باید در بخش معادن کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند

سازمان ایمیدرو باید در بخش معادن کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به خطر ریسک بالای سرمایه‌گذاری اولیه در بخش معادن برای بخش‌خصوصی گفت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران) که توانایی علمی، اکتشافی و تحقیقاتی، مالی و تخصصی معدن دارد ابتدا باید در صنعت معادن کرمانشاه […]

سازمان ایمیدرو باید در بخش معادن کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به خطر ریسک بالای سرمایه‌گذاری اولیه در بخش معادن برای بخش‌خصوصی گفت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران) که توانایی علمی، اکتشافی و تحقیقاتی، مالی و تخصصی معدن دارد ابتدا باید در صنعت معادن کرمانشاه وارد شود.

به گزارش ایرنا، هدایت حاتمی در جلسه شورای معادن استان کرمانشاه با حضور مدیرکل اکتشافات وزارت صنعت،معدن‌وتجارت و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: بخش‌خصوصی راه نرفته را تمایل ندارد برود، در بخش سرمایه‌گذاری می‌کند که مطمئن باشد به همین دلیل ایمیدرو باید به عنوان پیش قراول در معادن مهم استان سرمایه‌گذاری کند و بعد نتیجه بخشی آن را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

حاتمی با اشاره به ضعف دانش و علم در فناوری مواد معدنی استان گفت: ۱۰ سال است که تلاش می‌کنیم که جلوی خام‌فرورشی قیر طبیعی استان را بگیریم ولی چون دانش و علم ارزش‌افزوده آن را نداریم نمی‌توانیم در این زمینه به موفقیت برسیم از همین رو از سازمان صنعت، معدن‌وتجارت می‌خواهیم در زمینه قیر طبیعی کرمانشاه سرمایه‌گذاری و علم و فناوری وارد کند.

وی در ادامه خواستار فعال‌سازی سریعتر معادن فلزی استان با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان آن شد و گفت: متأسفانه طی سال‌ها در این بخش از صنعت در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و فقط چند سنگ‌بری داریم که شایسته این استان با این وضعیت اقتصادی نیست باید توجه بیشتری به بخش معادن استان در مرکز شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای‌اسلامی نیز در این جلسه خواستار توجه جدی به وضعیت معادن قیر طبیعی گیلانغرب شد و گفت: ۷۵ درصد قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب قرار دارد و این معادن می‌توانند ۸۰ درصد قیر طبیعی کشور را تأمین کنند.

احمد صفری در ادامه بیان داشت: متأسفانه قیر طبیعی را به قیمت ناچیز از کشور صادر می‌کنیم و بعد کالاهای تولید شده از آن را وارد می‌کنیم.

وی یکی از علل عقب‌ماندگی توسعه کرمانشاه را عدم سرمایه‌گذاری در بخش معادن به علت جنگ تحمیلی دانست و خواستار توجه بیشتر سازمان صنعت،معدن‌وتجارت و سرمایه‌گذاری در معادن استان شد.

او در پایان گفت: نباید مرزی بودن کرمانشاه مانع سرمایه‌گذاری و توجه نکردن سازمان صنعت،معدن‌وتجارت به این استان شود.

استان کرمانشاه با دومیلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و دوهزار و ۶۲۲ روستا دارد و طبق تقسیم‌بندی کشوری از ۱۶۰ پهنه معادن فلزی دارای پنج پهنه است که تاکنون در مرحله اول مطالعات اکتشافی معادن ۱۶ نقطه آن برای فعالیت معدن فلزی مثبت اعلام شده است.