بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور به زودی در جنوب تهران آغاز به‌کار می‌کند

بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور به زودی در جنوب تهران آغاز به‌کار می‌کند مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری با اشاره به این‌که احداث بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی‌‌ترین اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران است، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره‌برداری […]

بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور به زودی در جنوب تهران آغاز به‌کار می‌کند

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری با اشاره به این‌که احداث بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی‌‌ترین اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران است، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سایت شهرنوشت، علیرضا جعفری با تأکید بر این‌که کم کردن فاصله شمال با جنوب شهر یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی شهرداری تهران به شمار می‌آید، افزود: به همین دلیل بهترین مرکز فرهنگی و سالن تئاتر با تجهیزات و امکانات گسترده در منطقه ۱۵ احداث شده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران به پیشرفت صددرصدی رسیده است، گفت: این مجموعه به منظور رفع نیاز هنرمندان به مرکز حرفه‌ای و همچنین نیاز مناطق جنوب شهر به اماکن فرهنگی و هنری ساخته شده تا خلأهای موجود در این حوزه برطرف شود.

جعفری با بیان این‌که مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران دارای یک سالن اصلی با گنجایش هزار نفر و ۴ سالن نمایش تجربی با گنجایش ۱۵۰ نفر است، افزود: این مرکز به سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت ۱۲۰ نفر نیز مجهز است.

وی با تأکید بر این‌که استانداردهای جهانی مقیاس‌های شهری در مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران رعایت شده است، گفت: این مرکز دارای سالن نمایش سینما و آمفی‌تئاتر‌، امکان اجرای کنسرت‌های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالن‌های تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری‌ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکان‌هایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی است.

پردیس تئاتر تهران با نام تئاتر حرفه‌ای خاوران بزرگ‌‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. این مرکز در زمینی به مساحت ۲۷ هزار و ۹۶۰مترمربع و با زیربنای ۱۸ هزار و ۱۸۲ مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.